Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Contabilitate


Iun162021

Achizitie licente utilizare soft

de Crenguta Bodoc valabil la 16 Iun 2021
Intrebare: Suntem institutie publica finantat integral de la bugetul de stat. Dupa aprobarea bugetului, am achizitionat 11 Licente Microsoft Office, care vor fin instalate pe 11 calculatoare/laptopuri. Care este monografia contabila corect, durata normal de utilizare? Cate procese verbale de receptie se intocmesc (1 receptie-cu cele 11 licente, sau 11 receptie pe fiecare calculator in parte)? Dupa ...
Iun122021

Inregistrare virare cota 50% din veniturile din chirii catre primarie

de Crenguta Bodoc valabil la 12 Iun 2021
Intrebare: Curtea de conturi mi-a lasat masura sa virez cota de 50% (din incasare chirii) catre primarie. Pentru anul 2019 trebuie sa virea aproximativ 19.000 lei, iar de anul acesta cota de 50%. Cum fac inregistrarile contabile?
Iun012021

Achizitionare mijloc fix si predarea lui in folosinta la o entitate subordonata

de Crenguta Bodoc valabil la 01 Iun 2021
Intrebare: Suntem o primarie si am achizitionat un etilotest pentru postul de politie din comuna, care este mijloc fix. Va rog,o monografie contabila de achizitionare ,cod clasificatie ca mijloc fix si dare in administrare la postul de politie.
Apr262021

Lipsa buget. Prevederi legale

de Nedelcu Alexandra valabil la 26 Apr 2021
Intrebare: Rog suport pentru speta urmatoare: Astazi era ultima zi in care trebuia aprobat bugetul local si programul de investitii pentru anul 2021. cf Legii nr 273 / 2006, va fi sistata alimentarea cu cote, putand efectua plati doar in limita veniturilor proprii. exista prevederi legale care sa ma conditioneze sa utilizez aceste sume cu prioritate pe anumite destinatii, sau e decizia ordonatorului de ...
Apr212021

Inregistrare echipament de protectie

de Crenguta Bodoc valabil la 21 Apr 2021
Intrebare: Conform legislatiei in vigoare, avem de achizitionat pentru personalul din cadrul spitalului judetean, institutie subordonata, costume de protectie pompier cu pret unitar peste 2500,00 lei, respectiv costum de protectie pompier -3 buc (2983,00 lei/buc), costum de protectie CBRN -1 buc (5809,00 lei), Aparat de respirat pompier -1 buc (4343,00 lei). Avand in vedere ca pretul fiecarui echipament ...
Apr192021

Recunoastere debit salariat in contabilitate

de Crenguta Bodoc valabil la 19 Apr 2021
Intrebare: Suntem institutie publica. Departamentul de resurse umane a constatat ca promovarea efectuata in urma examenului a unei persoane de la studii medii la studii superioare s-a facut in baza unei diplome false. In urma promovarii, angajatul a primit un salariu majorat timp de 3 ani. In aceste conditii, va rog sa imi precizatii din punct de vedere contabil ce trebuie sa primesc ca document ...
Mar312021

Casier. Retinerea unei garantii

de Adina Popescu valabil la 31 Mar 2021
Intrebare: Avem o colega care printre alte atributii o are si pe aceea de casier. As dori sa stiu daca ii pot opri garantia mai mica decat un salariu de baza sau daca ii pot opri rate mai mici, si nu 1/10 din salariu, deoarece salariu de baza este de 6.790 lei si ar trebui sa ii opresc 679 lei pe luna, ceea ce este destul de mult avand in vedere ca are si rate si trebuie sa ii ramana bani si sa se ...
Mar132021

Utilizare excedent buget local

de Nedelcu Alexandra valabil la 13 Mar 2021
Intrebare: O institutie publica din administratia publica locala aflata in subordinea Consilului judetean este finantata din venituri proprii si subventii. La momentul aprobarii bugetului pentru anul 2021 avem un excedent al anilor precedentide 600.000 lei. Legea 273/2006 prevede posibilitatea utilizarii acestui excedent a) ca sursa de finantare a cheltuielilor sectiunii de dezvoltare; b) pentru ...
Mar172021

Finantare. Excedent restituit la consiliul local

de Crenguta Bodoc valabil la 17 Mar 2021
Intrebare: Avand in vedere faptul ca la finele anului 2020 la sectiunea de dezvoltare am inregistrat excedent , in luna dec am primit o finantare de la bugetul local dar suma angajata a fost mai mica decat finantarea, in luna ianuarie furnizorul a emis factura care trebuie achitata, pentru folosirea excedentului din sect de dezvoltare fiind spital in subordinea consiliului local trebuie hotarare sau decizia ...
Mar032021

Monografie contabila - Iesirea din patrimoniu a cladirii, intrarea materialelor rezultate din autodemolare

de Crenguta Bodoc valabil la 03 Mar 2021
Intrebare: Va rog sa ma indrumati cu o monografie contabila pentru urmatoarea speta: trebuie sa scot din gestiune o cladire care s-a autodemolat. Valoarea de inventar: 23.790 lei Amortizare calculata: 408,16 lei Cladirea era in domeniul privat. Din auto demolare au rezultat urmatoarele: 10 metri cubi de lemn si 400 kg material feros. Cum inregistrez in contabilitate iesirea din patrimoniu a cladirii, ...
Feb092021

Model lista de inventariere

de Portal Institutii Publice valabil la 09 Feb 2021
Intrebare: Va rog, daca aveti un model de inventariere a contului 231 „Imobilizari in curs de executie”. Deoarece Curtea de Conturi pune un accent deosebit pe aceasta lucrare, am dori un model cu exemple.
Feb012021

Inregistarare cheltuieli cu lucrari de intretinere si reparatii curente

de Portal Institutii Publice valabil la 01 Feb 2021
Intrebare: Care este procedura contabila la schimbarea unui acoperis al cladirii? Pe ce cheltuieli intra si cum se procedeaza cu tabla veche rezultata?
Ian312021

Restituire impozit nedatorat

de Justinian Cucu valabil la 31 Ian 2021
Intrebare: Rog suport: - in 2013 a vandut masina si a fost scazuta de pe rol (in program Etax) - in 2015 - la preluarea de catre Adicom - a fost repusa aceeasi masina pe rol; cetateanul nu a sesizat si in perioada 2016-2020 a platit impozit pentru aceasta masina. - in 2021 a sesizat ca a platit in plus si a solicitat restituirea sumei platita in plus. Cum procedez pentru restituire: fac plata numerar ...
Ian152021

Model decizie Forexebug

de Nedelcu Alexandra valabil la 15 Ian 2021
Intrebare: Va rog, daca se poate un model de decizie Forexebug?
x