Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 18 Aprilie 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Contabilitate


Apr142025

Inregistrari contabile mijloc fix si obiecte de inventar

de Florentina Buzea valabil la 14 Apr 2025
Intrebare: In cadrul unitatii noastre a fost inregistrat un mijloc fix (container in contul 213), cu o valoare de 10.000 lei si pana in prezent valoarea amortizarii este de 4.000 lei. In inventarul completului exista si mobilier care a fost scos din complet. Cum inregistrez intrarea obiectelor de inventar dar si a mijlocului fix cu valoarea diminuata, intrucat obiectele de inventar sunt la valoare de 4.000 ...
Apr112025

Cheltuielile cu racordarea la utilitati

de Florentina Buzea valabil la 11 Apr 2025
Intrebare: Conform Ordinului 1917/12.12.2005 in cazul cheltuielilor efectuate de utilizatori pentru racordarea la reteaua electrica, reteaua de apa, gaze sau alte utilitati, daca in contractele de racordare se prevede plata unor sume pentru racordarea la retelele respective,reprezinta active fixe necorporale de natura drepturilor de utilizare si se inregistreaza in contul 205 Institutia publica a facut ...
Apr062025

Reparatii curente vs reparatii capitale

de Florentina Buzea valabil la 06 Apr 2025
Intrebare: Care este diferenta intre reparatii curente si reparatii capitale? Ce documente trebuie prezentate la plata unei investitii? Ce legislatie trebuie sa respecte o investitie? Intreb aceasta, pentru a definitiva in cadrul institutiei noastre diferenta intre reparatii capitale si reparatii curente si implicit trecerea lor in lista de investitii sau la cheltuieli de functionare.
Apr042025

Inregistrare dobanzi, penalitati si cheltuieli de judecata

de Florentina Buzea valabil la 04 Apr 2025
Intrebare: Avem un numar de debitori care, prin hotarare judecatoreasca, urmeaza sa restituie sumele sau, dupa caz, acestea vor fi recuperate de executori. Intrebarea este daca penalitatile si cheltuielile de judecata calculate de executori, intra in contul de plati efectutate in ani precedenti si recuperate in anul curent, asa cum se intampla cu debitele care provin din ani precedenti. Mentionez ca ...
Apr042025

Modalitate aplicare sanctiune asupra salariului de baza

de Florentina Buzea valabil la 04 Apr 2025
Intrebare: Solicitare clarificari privind aplicarea sanctiunii asupra salariului de baza. Institutia noastra doreste sa clarifice modul de aplicare a unei sanctiuni asupra salariului de baza al unui angajat in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Avem urmatoarea speta: un salariat este sanctionat cu o reducere de 10% pentru o luna din salariul de baza, care este de 5.979 lei. De asemenea, acesta ...
Mar252025

Finantarea unitatilor de invatamant

de Florentina Buzea valabil la 25 Mar 2025
Intrebare: Doresc sa adresez o intrebare: Din finantarea de baza se poate achita paza unei scoli? Ce cadru legal reglementeaza ce se poate achita din finantarea de baza si ce se poate finanta din finantarea complementara?
Mar212025

Scoatere bunuri din gestiune

de Florentina Buzea valabil la 21 Mar 2025
Intrebare: Suntem o institutie publica de invatamant superior si ne confruntam cu urmatoarea situatie. Au fost identificate, in urma efectuarii inventarierii anuale a patrimoniului, la anumite gestiuni au fost constate minusuri la mijloace fixe si obiecte de inventar. Au fost luate declaratii gestionarilor cu privire la cele constatate. Gestionarii au prezentat documente din care reiese ca aceste bunuri ...
Mar132025

Daune morale

de Florentina Buzea valabil la 13 Mar 2025
Intrebare: Institutia a primit o solicitare de plata din partea reclamantului pagubit, o nota prin care cere conform codului de procedura civila art. 634 si copia extrasului de pe portalul instantelor de judecata in care obliga parata, in speta institutia publica, la achitarea unei sume de bani cu titlu de despagubiri morale. Data comunicarii sedintei din portal este de anul trecut din luna Mai. Pana la ...
Mar122025

Echipamente video PNRR. Regim juridic si contabil

de Florentina Buzea valabil la 12 Mar 2025
Intrebare: In data de 30.10.2024 a fost efectuata receptia echipamentului sistem de supraveghere video, finantat prin fondurile nerambursabile PNNR. Autoritatea contractanta ne solicita Fisa mijlocului fix, dovada preluarii in contabilitate. Cheltuielile aferente acestui obiectiv au fost inregistrate in contul 231. Care sunt documentele/actele administrative care stau la baza introducerii in evidenta ...
Mar092025

Cadrul legal aprobare situatii financiare

de Florentina Buzea valabil la 09 Mar 2025
Intrebare: Care este cadrul legal privind aprobarea Situatiilor Financiare a anexelor si a raportului explicativ de catre Consiliul Local al insitutiei publice? Care este cadrul legal de aprobare a Contului de executie bugetara de catre Consiliul Local al institutiei? Exista sanctiuni daca acestea nu au fost inaintate spre aprobarea CL? Se poate inainta lunarspre aprobare Consiliului Local, Contul de ...
Mar092025

Drepturi decontare ochelari, obtinute prin hotarare judecatoreasca

de Florentina Buzea valabil la 09 Mar 2025
Intrebare: A fost castigat dreptul in instanta al unui angajat ca institutia sa ii plateasca c/v cheltuielilor efectuate pentru achizitionarea dipozitivelor speciale de corectie (ochelari de vedere). Conform art. VIII din OUG 156/30.12.2024 efectuarea platilor sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti definitive avand ca obiect acordarea unor drepturi salariale stabilite in favoarea personalului, ...
Mar092025

Decontare ochelari

de Florentina Buzea valabil la 09 Mar 2025
Intrebare: Va rog raspuns la o intrebare legata de decontarea dispozitivelor de corectie speciale in cadrul institutiei publice. In data de 07.02.2025 a fost primita o adresa din partea unui angajat in care se solicita decontarea dispozitivelor de corectie speciale in baza consultului de la oftalmologie (18.12.2024) si a facturii fiscale (19.12.2024), cu mentiunea ca in termen de 15 zile daca nu ii viram ...
Mar042025

Monografie contabila partener proiect fonduri externe nerambursabile

de Florentina Buzea valabil la 04 Mar 2025
Intrebare: Unitatea de inavatamant (institutie publica) este partener intr un proiect finantat din fonduri externe nerambursabile, pe o periada de 3 ani, derulat in baza ordonantei 133/2021. Bugetul este pe 3 alineate: 56.49.01, 56.49.02 si 56.49.03. Avem cofinantare si de la primarie, 2%. Proiectul are lista de investitii avizata de primar. Cheltuielile care se vor face vor fi: salarii si consumabile. ...
Feb282025

Interdictii conform OUG 34 din 2023 prorogate prin OUG 156 din 2024

de Florentina Buzea valabil la 28 Feb 2025
Intrebare: In anul 2025, conform prevederilor OUG 34/2023 se pot face achizitii de catre institutiile publice de aparatura de birou, cum ar fi aer conditionat, cuptor cu microunde, aparat de cafea?
Pagina: 123456»
x