Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 8 Noiembrie 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Achizitii


Oct122025

Garantii pentru servicii de casierie externalizate

de Ana Bontea valabil la 12 Oct 2025
Intrebare: Avem incheiat un contract de prestari servicii (servicii externalizate casierie, gestionare marfa) cu un PFA. Trebuie sa retinem garantii sau nu este necesar? Daca da, in ce limite?
Oct092025

Posibilitate achizitie si instalare lift transport

de Florentina Buzea valabil la 09 Oct 2025
Intrebare: Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta nr. 52/2025 pentru modificarea si completarea unor acte normative, pentru stabilirea unor masuri privind implementarea programelor nationale din domeniul lucrarilor publice, precum si pentru stabilirea unor masuri bugetare, va rugam sa ne comunicati daca, in baza acestui act normativ, exista posibilitatea legala de a incheia un contract pentru ...
Sep122025

Neconcordanta intre Acordul contractual si prevederile preliminare ale unui contract FIDIC

de Florentina Buzea valabil la 12 Sep 2025
Intrebare: O institutie publica are in derulare un contract Fidic pentru executia unor lucrari de investitii ce cuprinde acordul contractual si prevederi preliminare. Exista neconcordanta intre acordul contractual si prevederile preliminare in ceea ce priveste ajustarea preturilor. In prevederile preliminare este prevazut astfel - cu exceptia cazului in care este prevazut altfel in Acordul Contractual, daca ...
Iul292025

Ajustarea TVA la contractele in derulare

de Florentina Buzea valabil la 29 Iul 2025
Intrebare: Cum ajustez TVA la contractele incheiate inainte de 01.08.2025? De exemplu, contract de furnizate produse panificatie, valoarea contractului se modifica cu 2%. Intocmesc act aditional la contractul initial privind modificarea cotei de TVA? 
Iul212025

Modalitatea de alimentare a contulului aferent garantiei de buna executie

de Ana Bontea valabil la 21 Iul 2025
Intrebare: Intr-un contract de achizitie de produse, mobilier la o scoala din comuna, exista un articol referitor la garantia de buna executie, in care obliga contractantul sa constituie grantie de buna executie in cuantum de 10%, in termen de 5 zile de la semnarea contractului, conform art.154 alin (3) si (4) din Legea 98/2016, art.40 din Anexa HG 395/2016. Restituirea G.B.E. se face in termen de 14 zile ...
Iul182025

Initiator referat necesitate achizitii publice

de Florentina Buzea valabil la 18 Iul 2025
Intrebare: Avand in vedere prevederile art. 3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica din Legea 98/2006 privind achizitiile publice, va rugam sa ne comunicati daca persoana din cadrul autoritatii contractante care intocmeste un referat de necesitate este si persoana responsabila de contract (urmareste contractul si derularea acestuia de ...
Iun252025

Achizitia proprie a unitatii subordonate Consiliului Local pentru achizitie produse cu acelasi CPV

de Ana Bontea valabil la 25 Iun 2025
Intrebare: O unitate subordonata Consiliului Local care a participat la achizitie centralizata de produse de curatenie, poate achizitiona materiale de curatenie de stricta necesitate, altele decat cele cuprinse in achizitia centralizata, dar care au acelasi cod cpv? Daca da, va rog sa ne lasati baza legala. Se pot achizitiona aceste produse de stricta necesitate prin achizitie directa, fara a depasi pragul ...
Mai232025

Procedura de inchiriere prin atribuire pentru pasuni

de Florentina Buzea valabil la 23 Mai 2025
Intrebare: In urma unei licitatii privind inchirierea prin atribuire a unor suprafete de pasune aflate in domeniul privat al comunei, atat ofertantii castigatori cat si uramtorii ofertanti , au renuntat la incheierea contractului prin declaratie scrisa, pe motiv ca suma licitata este foarte mare. Ca urmare, conducerea a stabilit ca licitatia pentru aceste loturi sa se anuleze si sa se reia o noua licitatie. ...
Apr102025

Obiecte de inventar

de Florentina Buzea valabil la 10 Apr 2025
Intrebare: Doresc o definitie clara si ampla, cu trimitere la legislatia in vigoare a unui obiect de inventar. Mai pe scurt cand consideram ca este legal sa inregistram in contabilitate un bun ca fiind OBIECT DE INVENTAR.
Mar192025

Servicii achizitie publica

de Florentina Buzea valabil la 19 Mar 2025
Intrebare:  Suntem municipiu cu un compartiment de achizitie publice cu 5 posturi. Din cele 5 posturi 3 sunt ocupate momentan, dar cei 3 sunt angajati recent, fara experienta. Conform HG 395/2016 art. 2 alin. (6), se pot achizitiona servicii de achizitii publice pentru a sprijini echipa in activitati zilnice?
Ian302025

Motive de excludere din procedura. Lipsa DUAE

de Florentina Buzea valabil la 30 Ian 2025
Intrebare: Suntem in curs de evaluare a unei proceduri desfasurate in conformitate cu normele procedurale interne pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica ce au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice cuprinse in Anexa 2 din Legea 98/2016, desfasurate prin publicarea unui anunt publicitar pe site-ul propriu si in cadrul sectiunii ...
Ian232025

Evidenta bunuri din domeniul privat al unitatii administrativ teritoriale

de Florentina Buzea valabil la 23 Ian 2025
Intrebare: Potrivit Codului administrativ, pentru bunurile care intra in domeniul privat al unitatii administrativ teritoriale, autoritatile trebuie sa tina evidenta financiar contabila. Va rog sa mi spuneti daca pentru un bun intrat in domeniul privat al UAT, pe langa evidenta financiar-contabila a bunului mai trebuie sa avem o evidenta si in cadrul compartimentului care se ocupa cu bunurile domeniului ...
Dec052024

Executare garantie de buna executie

de Florentina Buzea valabil la 05 Dec 2024
Intrebare: Pentru o institutie publica sursa A, poate sa retina penalitatile de intarziere a executarii unui contract din garantiile depuse la banca? Acest lucru este specificat in contract. Cum se realizeaza acest lucru?
Nov072024

Modificare contract achizitie publica. Autoritatea contractanta

de Florentina Buzea valabil la 07 Nov 2024
Intrebare: Suntem o institutie de invatamant si va rugam sa ne ajutati in urmatoare speta. In anul 2023, liceul nostru a organizat o licitatie pentru alimente prescolari (gradinita fiind la acea data structura noastra), licitatie finalizata cu incheierea unui contract pe 2 ani. In septembrie 2024, gradinita a devenit o entitate cu personalitate juridica cu propriul cod fiscal, drept urmare obiectul ...
Pagina: 123456»
x