Ultimele acte normative introduse in PortalInstitutiiPublice.ro
Aug142013
Incompatibilitatea functionarilor publici
de Portal Institutii Publice
14 Aug 2013
Pana in 2011, functionarii publici nu puteau desfasura
nicio alta activitate, cu exceptia celei in invatamantul superior.
Art. 96 alin. (1) din Legea nr. 161/2003 a fost modificat
prin Legea nr. 284/2010 incepand cu 1 ianuarie 2011, iar in
teza a II-a se prevede astazi ca functionarii publici, ...
Aug122013
Conditii de incetare a raportului de munca
de Portal Institutii Publice
12 Aug 2013
Astfel, in cazul salariatilor, contractul de munca poate
inceta:
– de drept, in conditiile art. 56, 50 lit. h) si 80 alin. (3)
din Codul muncii;
– prin acordul partilor, potrivit art. 55 lit. b) din Codul
muncii;
– prin concediere, pentru unul dintre motivele prevazute
in
art.
61
si
65
din
Codul
muncii;
– prin demisie, in conditiile art. 81 din Codul ...
Aug122013
Interzicerea incetarii raportului de serviciu
de Portal Institutii Publice
12 Aug 2013
Functionarii publici care urmeaza intr-un an calendaristic
programe
de
formare
organizate
in
tara
sau
in
strainatate,
cu
o
durata
cumulata
mai mare de 90 de zile, sunt
obligati sa se angajeze in scris ca vor lucra in administratia
publica o perioada determinata, proportional cu numarul
zilelor de formare.
Observam aici o deosebire fata de cazul salariatilor, in conditiile in ...
Aug092013
Furnizorii de formare profesionala
de Portal Institutii Publice
09 Aug 2013
In sensul Hotararii Guvernului nr. 1.066/2008, sunt furnizori
de
formare
profesionala
a
functionarilor
publici:
a) autoritatile si institutiile publice care au ca obiect de
activitate definit explicit in actul normativ de infiintare,
organizare
si
functionare
inclusiv
organizarea
si
derularea
de
programe
de
formare;
b) institutiile din cadrul sistemului national de ...
Aug092013
Formarea profesionala a functionarilor publici
de Portal Institutii Publice
09 Aug 2013
Dreptul functionarilor publici la formare profesionala
este guvernat de dispozitiile Hotararii Guvernului
nr.1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea
profesionala
a
functionarilor
publici,
publicata
in
Monitorul
Oficial
nr.
665
din
24
septembrie
2008.
Formarea profesionala a functionarilor publici se ...
Aug082013
Formarea profesionala a personalului contractual din institutiile publice
de Portal Institutii Publice
08 Aug 2013
In ceea ce priveste salariatii bugetari, formarea profesionala
se desfasoara in principal in conditiile generale,
mentionate mai sus.
Totusi, in plus fata de salariatii din sectorul privat,
salariatii bugetari beneficiaza de concedii fara plata destinate
formarii
profesionale,
in
conditiile
art.
25
din
Hotararea
Guvernului
nr.
250/1992
privind
concediul
de
odihna
si
alte ...
Aug082013
Ce este dosarul profesional?
de Portal Institutii Publice
08 Aug 2013
In scopul asigurarii gestionarii unitare si eficiente a resurselor
umane, precum si pentru urmarirea carierei
functionarului public, conducatorii autoritatilor si institutiilor
publice
raspund
de
intocmirea,
actualizarea,
rectificarea,
pastrarea si evidenta dosarelor profesionale ale
functionarilor publici si a registrului de evidenta a functionarilor
publici.
Prin dosar ...
Aug072013
Sanctiuni disciplinare in sectorul bugetar
de Portal Institutii Publice
07 Aug 2013
La momentul incheierii contractului individual de
munca, in cazul salariatilor, respectiv la momentul numirii
in functia publica, in cazul functionarilor publici, angajatul
intra intr-o relatie de subordonare disciplinara, asumandu-si
obligatia de a indeplini ordinele primite si de a nu afecta
in nici un fel disciplina muncii in institutia in care lucreaza.
In caz contrar, legea permite ...
Aug062013
Drepturile personalului pe durata delegarii
de Portal Institutii Publice
06 Aug 2013
In cazul personalului autoritatilor si institutiilor publice,
indiferent de finantarea acestora, drepturile personalului,
pe
perioada
delegarii
si
detasarii
in
alta
localitate,
precum
si
in
cazul
deplasarii
in
cadrul
localitatii,
in
interesul
serviciului,
se
stabilesc:
1) pentru deplasarile in localitate sau in afara localitatii,
potrivit anexei la H.G. nr. 1.860/2006 ...
Aug052013
Cumul de functii in invatamant
de Portal Institutii Publice
05 Aug 2013
In invatamant, executarea contractului de munca presupune
efectuarea
normei
didactice.
Orele
desfasurate
peste
norma
didactica
pun
problema
conditiilor
cumulului.
Activitatile didactice care excedeaza o norma didactica
prevazuta la art. 287 sunt remunerate in regim de cumul
sau plata cu ora.
ATENTIE!
A fost eliminata din Legea educatiei nationale prevederea potrivit
careia ...
Aug022013
Cumul de functii in justitie
de Portal Institutii Publice
02 Aug 2013
In cazul magistratilor, cumulul de functii este interzis.
Art. 5 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor,
republicata
in
Monitorul
Oficial
nr.
825
din
13
septembrie
2005,
prevede
ca
functiile
de
judecator,
procuror,
magistrat-asistent
si asistent judiciar sunt incompatibile
cu orice alte functii publice sau private, cu exceptia ...
Aug012013
Contract de munca + Pensie
de Portal Institutii Publice
01 Aug 2013
Una dintre situatiile cele mai „sensibile†in ceea ce priveste
cumulul de venituri de catre angajatul bugetar priveste
ipoteza in care acesta beneficiaza de pensie,
indeplinind conditiile de varsta si stagiu de cotizare pentru
acesta.
Legea nr. 329/2009 prevede ca beneficiarii dreptului la
pensie apartinand atat sistemului public de pensii, cat si
sistemelor neintegrate ...
Iul262013
Contract de munca + Contract de colaborare
de Portal Institutii Publice
26 Iul 2013
Contractul de munca al angajatului bugetar poate fi, de
regula, cumulat cu o conventie de colaborare. Este cazul,
spre exemplu, in care angajatul bugetar desfasoara in timpul
liber
activitate
ca
persoana
fizica
autorizata,
si,
in
baza
acestei
calitati,
incheie
contracte
de
prestari
servicii
cu
beneficiari.
Tot astfel, angajatul bugetar va putea cumula contractul
sau de ...
Iul262013
Functie publica + Contract de munca
de Portal Institutii Publice
26 Iul 2013
In ceea ce priveste functionarii publici, art. 96 alin. (1)
din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei
in
exercitarea
demnitatilor
publice,
a
functiilor
publice si in mediul de afaceri, prevenirea si
sanctionarea coruptiei prevede ca functionarii publici,
functionarii publici parla mentari si functionarii publici cu
statut special pot exercita ...
Iul262013
Cumulul de functii
de Portal Institutii Publice
26 Iul 2013
Derularea simultana a doua contracte de munca se numeste
cumul de functii. Angajatul executa in paralel (dar
in diferite intervale orare ale zilei) doua sau mai multe contracte
individuale de munca, in beneficiul aceluiasi angajator
sau
al
unor
angajatori
diferiti.
Ca expresie a dreptului constitutional la munca, un ...
Iul262013
Reglementarea conflictelor de munca in sectorul bugetar
de Portal Institutii Publice
26 Iul 2013
Trebuie observat mai intai ca Legea dialogului social si-a
propus
inlocuirea
intregii
legislatii
a
raporturilor
colective,
abrogand
toate
actele
normative
anterioare,
respectiv
Legea
sindicatelor nr. 54/2003; Legea nr. 168/1999 privind
solutionarea
conflictelor
de
munca;
Legea
patronatelor
nr. 356/2001; Legea nr. 130/1996 privind contractul
colectiv de munca, precum si ...
Iul232013
Formarea profesionala. Reguli generale
de Portal Institutii Publice
23 Iul 2013
Cele mai importante reglementari privitoare la formarea
profesionala
sunt:
– Legea educatiei nationale nr. 1/2011, publicata in ...
Iul232013
Ce este concursul?
de Portal Institutii Publice
23 Iul 2013
Concursul este modalitatea obligatorie de incadrare a
salariatilor la institutiile si autoritatile publice si la alte unitati
bugetare.
In
cazul
in
care
la
concursul
organizat
se
prezinta
un singur candidat, ocuparea postului se face prin
examen.
Potrivit art. 30 alin. (4) din Codul muncii, conditiile de
organizare si modul de desfasurare a concursului, ...
Iul232013
Absenta dreptului la concediul de odihna
de Portal Institutii Publice
23 Iul 2013
Potrivit art. 5 alin. (1) din Hotararea Guvernului
nr. 250/1992, salariatii care au lipsit de la serviciu intregul
an calendaristic, fiind in concediu medical sau in concediu fara
plata, nu au dreptul la concediu de odihna pentru acel an.
In acelasi sens, art. 3 din Hotararea Guvernului
nr. 1.578/2002 prevede ca politistii care au absentat de la
program intregul an calendaristic, fiind in ...
Iul232013
Compensarea in bani a concediului de odihna
de Portal Institutii Publice
23 Iul 2013
Potrivit Codului muncii, compensarea in bani a concediului
de
odihna
neefectuat
este
permisa
numai
in
cazul
incetarii
contractului
individual
de
munca
(art.
146
alin.
(4)).
In sectorul bugetar, art. 15 din Hotararea Guvernului
nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii
ale salariatilor unitatile bugetare prevede: „concediile de
odihna neefectuate, ...
Iul222013
Programarea concediului de odihna
de Portal Institutii Publice
22 Iul 2013
Potrivit art. 6 din Hotararea Guvernului nr. 250/1992,
concediul de odihna poate fi fractionat, la cererea salariatului,
cu
conditia
ca
una
dintre
fractiuni
sa
nu
fie
mai
mica
de
15
zile
lucratoare.
Consideram ca aceasta prevedere a ramas in vigoare,
cu toate ca art. 148 alin. (5) din Codul muncii prevede in
prezent dreptul salariatilor la o fractiune de concediu ...
Iul222013
Concediul de odihna al salariatilor cumularzi
de Portal Institutii Publice
22 Iul 2013
Potrivit art. 24 din Legea-cadru privind salarizarea unitara
a
personalului
platit
din
fonduri
publice,
nr.
284/2010,
publicata
in Monitorul Oficial nr. 877 din 28 decembrie
2010, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazuri
exceptionale posturile vacante si temporar vacante aferente
functiilor didactice de predare, functiilor de specialitate ...
Iul222013
Durata concediului
de Portal Institutii Publice
22 Iul 2013
Durata concediului de odihna pentru salariatii din unitatile bugetare se stabileste in raport cu vechimea in
munca. Vechimea in munca reprezinta perioada cat s-a
prestat activitate in baza contractului individual de munca,
potrivit art. 16 alin. (3) din Codul muncii. Salariatii bugetari
au dreptul, in fiecare an calendaristic, la un concediu de
odihna platit, in raport cu vechimea in munca, ...
Iul222013
Concediul de munca. Reglementare
de Portal Institutii Publice
22 Iul 2013
Concediul de odihna reprezinta cea mai importanta
forma de acordare a repausului necesar refacerii fizice si
psihice a salariatului, in vederea continuarii in bune
onditii a raporturilor de munca.
Codul muncii reglementeaza dreptul la concediu de
odihna in art. 144-153. Legi speciale detaliaza apoi acest
drept, in mod distinct pentru diferite categorii de salariati
bugetari.
Tot astfel, ...
Iul222013
Terminologie. Raporturile juridice
de Portal Institutii Publice
22 Iul 2013
Personalul bugetar isi desfasoara activitatea in temeiul
unor raporturi juridice care sunt fie nascute in baza unui
act de numire in functie, fie in baza unui contract de munca.
Astfel, raporturile generate de incheierea unui contract de
munca poarta numele de raporturi de munca, spre deosebire
de
cele
in
temeiul
carora
isi
desfasoara
activitatea
functio-
narii publici, care sunt ...
Iul222013
Terminologie. Personalul bugetar
de Portal Institutii Publice
22 Iul 2013
Personalul din sectorul bugetar cuprinde personalul incadrat pe baza contractului individual de munca din institutiile bugetare, personalul care ocupa functii de demnitate publica, functionarii publici si functionarii publici cu statut special.
Legislatia muncii foloseste mai multe notiuni, partial sinonime:
– salariati;
– angajati;
– personal contractual.
Vom analiza ...
Iul192013
Candidatul admis
de Portal Institutii Publice
19 Iul 2013
Comunicarea rezultatelor finale se face in termen de 24 de ore de la finalizarea concursului, prin publicare pe site-ul spitalului sau al directiei de sanatate publica pe teritoriul careia se afla spitalul public care a organizat concursul si afisare la sediul acestora.
Candidatii au dreptul sa conteste rezultatul final al concursului, cu exceptia interviului de selectie, in termen de 24 de ore ...
Iul192013
Etapa de sustinere a probelor de evaluare
de Portal Institutii Publice
19 Iul 2013
Etapa de sustinere a probelor de evaluare cuprinde:
a) proba scrisa, un test-grila de verificare a cunostintelor;
b) proba de sustinere a proiectului de management, completata, dupa caz, de un interviu de selectie.
Media finala a fiecarui candidat este media aritmetica a notelor obtinute la testul-grila, proiectul de management si, dupa caz, la interviul de selectie, calculata cu doua zeci- ...
Iul192013
Etapa de verificare a indeplinirii conditiilor
de Portal Institutii Publice
19 Iul 2013
Etapa de verificare a indeplinirii de catre candidati a conditiilor stabilite in publicatia de concurs este o etapa eliminatorie.
Dosarul de inscriere trebuie sa contina urmatoarele documente:
a) cererea de inscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copia legalizata a diplomei de licenta sau echivalente;
d) copia legalizata a documentelor care atesta absolvirea cursurilor de ...
Iul182013
Comisia de concurs
de Portal Institutii Publice
18 Iul 2013
Consiliul de administratie al spitalului public numeste, prin hotarare, o comisie de concurs, cu cel putin 30 de zile inainte de data inceperii concursului. Comisia de concurs este formata din presedinte, 2-3 membri si un secretar.
Comisia de concurs are urmatoarele atributii:
a) stabilirea temelor pentru proiectul de management si a bibliografiei pentru concurs, precum si publicarea si ...