Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 14 Iunie 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Modificare CIM in unitate administratie publica locala

Raspuns oferit de Portal Institutii Publice
Portal Institutii Publice
contabil

Intrebare: La nivelul institutiei avem angajati un numar de 4 persoane pe functia contractuala de casier in cadrul unui birou care se ocupa cu incasare taxe utilaje trafic greu, taxe piata, etc. Incepand cu data de 15.08.2016, taxa trafic greu urmeaza a fi depusa de detinatorii de utilaje la casieria institutiei sau desfiintata in urma unei Hotarari a Consiliului local. Din cadrul altor doua birouri care fac parte din institutie exista solicitare pentru desfasurarea activitatii de incasare taxe si impozite locale si chirii pentru contracte de concesionare a spatiilor din piete sau alte locuri publice.

Va rog sa/mi precizati daca exista prevederi legale si care sunt pasii care trebuie urmati pentru delegarea acestor persoane in cadrul locurile de munca care solicita  desfasurarea activitatii de incasare taxe si impozite locale si chirii pentru contracte de concesionare a spatiilor din piete sau alte locuri publice si ulterior mutarea acestora odata cu modificarea structurii organizatorice.


Raspuns: Locul muncii poate fi determinat sau concretizat intr-o sectie/atelier/birou/serviciu/etc, fiind astfel sinonim cu notiunea de post. Astfel, art. 42 alin. (1) din Codul muncii, republicat prevede ca locul muncii poate fi modificat unilateral de catre angajator prin delegarea sau detasarea salariatului intr-un alt loc de munca decat cel prevazut in contractul individual de munca.
Conform art. 43 din Codul muncii, republicat, delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca. Totodata, art. 44 alin. (1) din Codul muncii, republicat, prevede ca delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului. Refuzul salariatului de prelungire a delegarii nu poate constitui motiv pentru sanctionarea disciplinara a acestuia.
In speta se precizeaza se doreste mutarea acestei persoane in interiorul aceleiasi enitati in cadrul unui alt birou, fara alte specificatii in privinta felului muncii desfasurate in noul birou de catre salariat, sau a atributiilor specifice compartimentelor vizate, de natura sa afecteze activitatea desfasurata de salariat. Daca aveti in vedere modificarea temporara a felului muncii in cadrul aceluiasi angajator si deci a modificarii atributiilor salariatului, aceasta se poate dispune in conditiile art. 48 din Codul muncii, republicat, potrivit caruia angajatorul poate modifica temporar locul si felul muncii, fara consimtamantul salariatului, in cazul unor situatii de forta majora, cu titlu de sanctiune disciplinara sau ca masura de protectie a salariatului, in cazurile si in conditiile prevazute de prezentul cod. Toate aceste dispozitii legale de exceptie au caracter imperativ, prin urmare, modificarea temporara a felului muncii poate fi dispusa numai cu respectarea acestor prevederi legale.
Daca in unitate nu se regaseste in niciunul din aceste cazuri, atunci modificarea felului muncii va putea fi realizata numai printr-o modificare definitiva a CIM in privinta felului muncii, adica prin incheierea unui act aditional la contractul de munca al salariatului in cauza, deci prin acordul salariatului in cauza. Intr-o atare situatie, dupa incheierea unui act aditional pe functia din cadrul noului birou, revenirea pe postul anterior se va putea realiza printr-un nou acord al salariatului, deci prin incheierea unui nou act aditional de modificare a felului muncii. Trebuie insa sa aveti in vedere ca faptul ca fara acordul salariatului, nu se va mai putea reveni pe pozitia detinuta anterior modificarii CIM.


valabil la 11 Aug 2016

Intrebari similare din categoria Modificare Contract individual de munca

Iun122025

Reintegrare functionar public. Modificare organigrama

de Florentina Buzea valabil la 12 Iun 2025
Intrebare: Un functinar public a fost disponibilizat in urma unei reoganizari a institutiei in anul 2020. Ca urmare a acestui fapt, a inaintat o actiune in instanta pentru anularea HCL-ului prin care a fost modificata organigrama. In cadrul procesului s-a dispus reintegrarea acestuia pana la solutionarea cauzei. Ulterior cauza a fost trimisa spre rejudecare, iar acum s-a emis o sentinta de anulare a acelui ...
Mai282025

Ocupare post nou prin concurs de catre un salariat al institutiei

de Florentina Buzea valabil la 28 Mai 2025
Intrebare: Un salariat al institutiei da concurs pentru ocuparea unui alt post din institutie. Pentru incadrarea pe noua functie, cum este mai corect a se proceda: 1. se emite decizie si se incheie act aditional la CIM existent cu modificarile intervenite (in felul muncii, salariu etc.) sa 2. se emite decizie si se incheie un nou CIM, iar cel initial inceteaza (de comun acord).
Mai082025

Mutare salariat pe functie vacanta

de Ana Bontea valabil la 08 Mai 2025
Intrebare: Va rugam sa ne comunicati un punct de vedere cu privire la urmatoarea speta: un salariat in cadrul unei institutii publice, functie contractuala de executie de inspector de specialitate in cadrul unui compartiment (Managementul calitatii) poate fi mutat pe o alta functie contractuala de executie, vacanta de inspector de specialitate din cadrul altui compartiment (Compartiment GDPR)? Mentionam ca ...
Apr152025

Promovare in grad sau treapta profesionala

de Florentina Buzea valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Conform art. 68 din Regulamentul aprobat prin HG 1336/2022 care prevede ca: (1) Prin promovare se asigura evolutia in cariera a personalului contractual, prin trecerea intr-un grad superior sau treapta profesionala superioara, intr-o functie de conducere sau intr-o functie pentru care este prevazut un nivel de studii superior. (2) Criteriile de performanta generale avute in vedere la promovare ...
Mar092025

Suspendare raport de munca functionar public. Concediu maternitate. Majorare salariala

de Florentina Buzea valabil la 09 Mar 2025
Intrebare: O institutie publica a organizat un examen de promovare in grad profesional superior (de la principal la superior) pentru un functionar public. Examenul s-a desfasurat in cursul lunii ianuarie si s-a finalizat in data de 23.01.2025. Functionarul public intra in Concediul Medical de sarcina si lahuzie incepand cu 27.01.2025. Institutia emite doua dispozitii de primar astfel : - Dispozitia de ...
Oct102024

Transformare post

de Florentina Buzea valabil la 10 Oct 2024
Intrebare: Intr-o institutie cu plata integrala de la bugetul de stat si cu specific de cercetare stiintifica, un salariat cu studii superioare solicita schimbarea incadrarii din functia de inspector de specialitate in functia de expert achizitii publice, scop pentru care a atasat cererii si certificat de absolvire a unui program de formare specializata in domeniul achizitiilor publice. Se poate transforma ...
x