Regulamentul General privind Protectia Datelor. Model decizie/dispozitie pentru desemnarea unui responsabil cu protectia datelor
Raspuns oferit de Adina Popescu
consilier juridic
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o dispozitie pentru ofiter GDPR (responsabil cu Protectia Datelor).
Raspuns: Model decizie/dispozitie pentru desemnarea unui responsabil cu protectia datelor cu caracter personal.
DECIZIE/DISPOZITIE
Nr. ¬________/___________
pentru desemnarea responsabilului pentru protectia datelor cu caracter personal
Avand in vedere prevederile:
- Legii nr. 677/2001pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a directivei 95/46/CE,
In temeiul:
- .........
Domnul/Doamna ..............., in calitate de ............ al ..........., emite urmatoarea
DECIZIE/DISPOZITIE
Art. 1. De la data prezentei se desemneaza ca persoana responsabila cu protectia datelor cu caracter personal, domnul/doamna .................................., avand functia de ..........., in cadrul ......................................
Art. 2. (1) Responsabilul cu protectia datelor are urmatoarele atributii principale:
a) informarea si consilierea institutiei/societatii, precum si a angajatilor care se ocupa de prelucrarea datelor cu caracter personal cu privire la obligatiile care le revin in temeiul Regulamentului (UE) 2016/679 si a dispozitiilor legislatiei nationale referitoare la protectia datelor;
b) monitorizarea respectarii prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, a dispozitiilor legislatiei nationale referitoare la protectia datelor si a politicilor/procedurilor interne ale institutiei/societatii in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal, inclusiv alocarea responsabilitatilor si actiunile de sensibilizare si de formare a personalului implicat in operatiunile de prelucrare, precum si auditurile aferente;
c) furnizarea de consiliere la cerere in ceea ce priveste evaluarea impactului asupra protectiei datelor si monitorizarea functionarii acesteia, in conformitate cu articolul 35 din Regulamentul (UE) 2016/679;
d) cooperarea cu autoritatea de supraveghere - Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal;
e) asumarea rolului de punct de contact pentru autoritatea de supraveghere privind aspectele legate de prelucrare, inclusiv consultarea prealabila mentionata la articolul 36 din Regulamentul (UE) 2016/679, precum si, daca este cazul, consultarea cu privire la orice alta chestiune.
(2) Atributiile detaliate ale persoanei responsabile cu protectia datelor cu caracter personal se regasesc in fisa postului.
Art. 3. Conducerea societatii/institutiei este obligata sa acorde persoanei responsabile cu protectia datelor cu caracter personal sprijinul si resursele necesare in vederea realizarii atributiilor sale.
Art. 4. (1) Prezenta decizie este dusa la indeplinire de conducerea societatii/institutiei si de persoana nominalizata la art. 1.
(2) Prezenta decizie se comunica persoanei nominalizate la art. 1.
Reprezentant legal
...............................................
Precizam ca acesta este un model orientativ, el urmand a fi adaptat la practicile si modelele existente in cadul societatii/institutiei dumneavoastra.
Intrebari similare din categoria Angajarea raspunderii
Iun062025
DAS. Infiintare si functionare. Obligatii
de Florentina Buzea
valabil la 06 Iun 2025
Intrebare: O directie de asistenta sociala fara personalitate juridica, infiintata in cadrul unei primarii de oras, in baza carei legislatii este infiintata si functioneaza? De asemenea, pentru a functiona, este obligatoriu ca aceasta directie sa indeplineasca toate criteriile din Regulamentul cadru de organizare si functionare al directiei de asistenta sociala organizate in subordinea consiliilor locale ...
Mai292025
Promovarea in clasa se face prin examen
de Ana Bontea
valabil la 29 Mai 2025
Intrebare: Un functionar public este angajat pe studii medii. Intre timp obtine o diploma de studii de nivel superior. Dupa obtinerea acestei diplome, solicita o promovare, care nu ii este aprobata, deoarece studiile nu se considera a fi in interesul institutiei, asa cum prevede OUG 57/2019. Ulterior, functionarul public este mutat pe un alt post, in cadrul institutiei, tot pe studii medii. Dupa aceasta ...
Mai232025
Reorganizare institutie. Organigrama in litigiu
de Florentina Buzea
valabil la 23 Mai 2025
Intrebare: Avand in vedere ca organigrama actuala se afla intr-un litigiu prin care se solicita anularea HCL-ului de aprobare, conducerea actuala poate propune o reorganizare?
Mar132025
Foi de parcurs, acelasi auto, conducatori diferiti
de Florentina Buzea
valabil la 13 Mar 2025
Intrebare: Unul dintre angajatii institutiei are in atributii si sarcina de conducator auto al autoturismului institutiei. Are ca inlocuitor un alt salariat, in situatia in care nu este la munca (CO sau CM). Este legal ca in aceeasi zi ,autoturismul sa fie condus de doua persoane (de la ora 8-12 un salariat si de la ora 12-16 alt salariat?) Si daca da, cate foi de parcurs trebuiesc intocmite zilnic pentru ...
Feb072025
Functionari publici desemnati in comisii concurs
de Florentina Buzea
valabil la 07 Feb 2025
Intrebare: Referitor la intrebarea mea adresata acum ceva timp, cu privire la refuzul unei dispozitii de nominalizare in comisia de concurs, va aduc la cunostinta ca reprezentantii ANFP mi-au comunicat faptul ca un functionar public poate refuza nominalizarea in aceste comisii pe criteriul lipsei competentei profesionale specifice necesare sarcinii. Sa inteleg ca daca la nivelul institutiei nu exista nici ...
Ian272025
Incompatibilitate viceprimar cu gestionar al bunurilor
de Florentina Buzea
valabil la 27 Ian 2025
Intrebare: Va rugam sa ne precizati daca viceprimarul comunei poate fi gestionar pentru bunurile institutiei.