Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Proiect de Lege privind aprobarea OUG nr. 91/2017 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017

Raspuns oferit de Portal Institutii Publice
Portal Institutii Publice
contabil
 
In data de 7 martie 2018, Plenul camerei Deputatilor a adoptat, in calitate de camera decizionala, raportul favorabil cu amendamente al Comisiei pentru munca si protectie sociala la proiectul de lege pentru aprobarea ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2017 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017, fiind astfel aprobate o serie de reglementari, inclusiv cresteri salariale, care vizeaza personalul din sectorul bugetar, dintre care mentionam:
- simplificarea procedurii de recrutare, operativitate si responsabilizare, in functie de nevoile specifice fiecarei institutii care deruleaza proiecte din fonduri europene. in acest sens, in cazul personalului incadrat cu contract individual de munca pe durata determinata potrivit alin. (10) al art. 16, ocuparea posturilor se face in baza unei proceduri interne de recrutare si selectie, aprobata prin decizie a ordonatorului principal de credite, care sa respecte cel putin principiile transparentei, tratamentului egal si nediscriminarii si utilizarii eficiente a fondurilor publice;
Asadar, ca urmare a aprobarii acestui amendament, autoritatile publice locale care implementeaza proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile pot incadra pe posturi in afara organigramei, personal doar in baza unei proceduri interne de recrutare si selectie, aprobata prin decizie a ordonatorului principal de credite. 
- extinderea aplicarii prevederilor art. 38 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 153/2017 si la ambulantieri/soferi autosanitara. Astfel, incepand cu 1 martie 2018 drepturile salariale ale acestei categorii de personal vor fi majorate la nivelul prevazut in grile pentru anul 2022. 
- cresteri salariale sunt acordate si personalului care ocupa functiile prevazute la anexa nr. VIII, capitolul I, litera A, punctul I, litera b), respectiv functii corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici din aparatul de lucru al Parlamentului, care  incepand cu 1 aprilie 2018 vor beneficia de salarii de baza stabilite la nivelul salariilor de baza prevazute de prezenta lege pentru anul 2022;
- majorarea drepturilor salariale ale inspectorului scolar general, inspectorului scolar general adjunct, ale inspectorului scolar de specialitate si ale inspectorului scolar;
- majorarea salariilor de baza din domeniul sanitar. Astfel:
            - salariul de baza al managerului de spital cu peste 400 de paturi si al managerului general va fi stabilit cel putin la un nivel egal cu salariul de baza al directorului medical majorat cu 10%;
            - salariul de baza al managerului de spital cu pana la 400 de paturi va fi cel putin egal cu salariul de baza al directorului medical majorat cu 5%;
            - nivelul de salarizare al functiei de manager de spital cu pana la 400 de paturi, gradul II, se utilizeaza si pentru functia de director general al Institului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca; 

De retinut! Salariile de baza prevazute la gradul I si gradul II cuprind sporul de vechime in munca la nivel maxim.
 
            - persoanele care ocupa functia de psiholog in unitatile sanitare, unitatile de asistenta medico-sociala si unitatile de asistenta sociala si care detin specializarea psihologie clinica beneficiaza de majorarea salariului de baza cu 10%;
 
- o alta modificare importanta vizeaza stabilirea salariului de baza individual al administratorului public, prin luarea in calcul si a majorarii de pana la 25% prevazuta la art.16 alin.(2) din Legea-cadru nr.153/2017. Astfel, salariul de baza al acestuia se va se stabili de catre primar, presedintele consiliului judetean sau primarul general al municipiului Bucuresti, in conditiile legii, in functie de tipul unitatii administrativ-teritoriale si de atributiile stabilite in fisa postului, intre limite, astfel: limita minima este nivelul salariului de baza al secretarului unitatii administrativ-teritoriale, iar limita maxima este indemnizatia viceprimarului, a vicepresedintelui consiliului judetean sau a viceprimarului municipiului Bucuresti, dupa caz, care cuprinde si majorarea prevazuta la art.16 alin.(2).  
- este permisa plata orelor suplimentare pentru politisti;

Astfel, prin derogare de la prevederile art.8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2017 privind unele masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, munca suplimentara prestata incepand cu 1 aprilie 2018, peste programul normal de lucru, de catre personalul cu statut special care are atributii pentru desfasurarea activitatilor deosebite cu caracter operativ sau neprevazut in domeniul ordinii si sigurantei publice, in respectarea regimului frontierei de stat a Romaniei, in situatii de urgenta, in personalizarea, emiterea si evidenta generala a documentelor de identitate si a pasapoartelor simple, in emiterea si evidenta permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare ale autovehiculelor rutiere, precum si de catre functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, care nu se poate compensa cu timp liber corespunzator, se plateste cu o majorare de 75% din solda de functie/salariul de functie, proportional cu timpul efectiv lucrat in aceste conditii.

Plata majorarii se efectueaza in cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila in urmatoarele 60 de zile dupa prestarea muncii suplimentare. Plata majorarii prevazute se efectueaza astfel incat sa se incadreze in limita de 3% din suma soldelor de functie/salariilor de functie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional detinut, gradatiilor si a soldelor de comanda/salariilor de comanda. in cazul functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, limita de 3% prevazuta la alin.(2) se stabileste la nivelul bugetului centralizat al Administratiei Nationale a Penitenciarelor. 

Munca suplimentara prestata peste programul normal de lucru se poate plati numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic, in scris, fara a se depasi 180 de ore anual. 
 
In cazuri cu totul deosebite, munca suplimentara se poate efectua si peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 de ore anual, cu aprobarea ordonatorului de credite si cu acordul sindicatelor reprezentative sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor, potrivit legii, precum si cu incadrarea in fondurile bugetare aprobate.
Conditiile de stabilire a majorarii, precum si activitatile deosebite cu caracter operativ sau neprevazut pentru care se acorda acest drept se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite. 

Atentie! In anul 2018, dispozitiile prezentului articol nu aduc atingere prevederilor art.10 alin.(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.90/2017, care se aplica in mod corespunzator.
 
Incepand cu luna aprilie 2018, in aplicarea prevederilor art.38 alin.(6) din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, salariul de baza va fi recalculat, dupa caz, prin raportarea salariului de baza astfel cum a fost stabilit in urma aplicarii prevederilor art.38 alin.(3) la salariile de baza stabilite in anexele la aceasta lege. 

Atentie! Pentru a devenit efectiva si a produce efecte juridice Legea de aprobare a O.U.G. nr. 91/2017 trebuie sa fie promulgata de Presedintele Romaniei si sa fie publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, intrand in vigoare conform art. 78 din Constitutia Romaniei, republicata, in termen de 3 zile de la aceasta data.
 
Pentru detalii suplimentare si pentru a vizualiza intregul raport al Comisiei pentru munca si protectie sociala a Camerei Deputatilor  puteti accesa  adresa http://www.cdep.ro/comisii/munca/pdf/2018/rp041.pdf
 

07 Mar 2018

x