Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Lucrator desemnat SSM

Raspuns oferit de Portal Institutii Publice
Portal Institutii Publice
contabil

Intrebare: Ce conditii de studii trebuie sa indeplineasca un salariat, personal contractual sau functionar public pentru a se ocupa de protectia muncii in cadrul primariei.


Raspuns:  Potrivit prevederilor art. 21 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin HG 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (numite in continuare Norme metodologice), pentru a putea sa desfasoare activitatile de prevenire si protectie, lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cel putin cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, potrivit prevederilor art. 49. Astfel, cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
a) studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu continut minim conform celui prevazut in anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel putin 80 de ore.

Potrivit prevederilor art. 8, alin. (6) din Legea 319/2006, lucratorii desemnati trebuie sa aiba, in principal, atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult, atributii complementare (cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului, a se vedea prevederile art. 24 alin. (2) din Normele metodologice).
De asemenea, trebuie sa aveti in vedere ca, potrivit art. 20 din Normele metodologice, desemnarea nominala a lucratorului pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului. Angajatorul va desemna lucratorul numai din randul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de munca (sau raport de serviciu) cu norma intreaga. Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.

Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca se realizeaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006 (in special art. 20-21), ÅŸi cu prevederile art. 74-100 din Normele metodologice de aplicare a legii, fara a se face deosebiri intre instruirea personalului contractual sau cea a functionarilor publici.

Legea 319/2006 prevede ca, in toate cazurile, pentru a se ocupa de organizarea activitatilor de prevenire si a celor de protectie, tinand seama de marimea intreprinderii si/sau unitatii si/sau de riscurile la care sunt expusi lucratorii, precum si de distributia acestora in cadrul intreprinderii si/sau unitatii, se impune ca lucratorii desemnati si serviciile externe sa fie in numar suficient (art. 9 alin. (1), lit. c). De asemenea, art. 22 din Normele metodologice prevede ca angajatorul va stabili numarul de lucratori desemnati in functie de marimea intreprinderii si/sau unitatii si/sau riscurile la care sunt expusi lucratorii, precum si de distributia acestora in cadrul intreprinderii si/sau unitatii. Angajatorul trebuie sa asigure mijloacele adecvate si timpul necesar pentru ca lucratorii desemnati sa poata desfasura activitatile de prevenire si protectie conform fisei postului. Este necesar sa mentionam ca in cazul intreprinderilor si/sau unitatilor care au peste 250 de lucratori, angajatorul nu mai are posibilitatea de a desemna unul sau mai multi lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie, ci trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie, care trebuie sa indeplineasca cerintele impuse de prevederile art. 23-27 din Normele metodologice.

valabil la 23 Ian 2014

Intrebari similare din categoria Protectia muncii

Mar272020

Farmaciile din spital elibereaza medicamente doar pentru spital

de Rodica Mantescu valabil la 27 Mar 2020
Intrebare: In contextul actual al pandemiei cu virusul covid-19, este posibila eliberarea unui medicament din farmacia unui spital pentru angajatii proprii, in scop de preventie? Daca este posibil, cum trebuie interpretata descarcarea din gestiunea farmaciei a acelui medicament?
Apr052019

Camerele video. Accesul permanent la camerele de supraveghere

de Laurentiu Petre valabil la 05 Apr 2019
Intrebare: Care este legislatia in vigoare referitor la accesul permanent la camerele de supraveghere de terti.
x