Intocmirea ordonantarii de plata. Aplicatie practica
Raspuns oferit de Irina DumitrescuIntrebare:
La intocmirea ordonantarii de plata, ce suma se trece pe coloana 1 - „Disponibil inaintea efectuarii platii” (ct. 8066), conform Ordinului 1792 din 24.12.2002 modificat de Ordinul 547 din 20.03.2009?
Raspuns:
Iata o aplicatie practica privind angajarea cheltuielilor in baza creditelor bugetare:
In anul curent se aproba credite bugetare in valoare de 1.000 lei.
Se inregistreaza bugetul aprobat sub forma creditelor bugetare, astfel:

1) Angajare
In aceasta faza se intocmesc urmatoarele:
Proiectul de contract: 800
Anexa 1b) "Propunere de angajare a unei cheltuieli in limita creditelor bugetare" 800
Anexa 2) "Angajament bugetar individual" 800
Documentele de mai sus se inregistreaza in conturi in afara bilantului, astfel:

Conturile de angajamente bugetare si legale se vor tine pe analitice distincte pentru actiunile multianuale si actiuni anuale, potrivit functiunii conturilor 8066 si 8067 aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.792/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
2) Lichidare
Se livreaza partial bunuri de 500 lei din contractul incheiat in valoare de 800 lei.
In aceasta faza se efectueaza urmatoarele operatiuni:
- Se acorda viza "Bun de plata" pe factura.
- Se inregistreaza factura:
3xx = 401 Furnizori 500
3) Ordonantare
Se intocmeste Anexa 3 "Ordonantare de plata" care nu se inregistreaza in contabilitate.
Ordonantare de plata

4) Plata
401 Furnizori = 770 Finantare de la buget 500
(5xx Disponibil... )
Pentru urmatoarele ordonantari, la coloana 1 se va tine cont de prevederile pct. 3 din O.M.F.P. nr. 547/2009:
La inscrierea informatiilor in coloana 1 „Disponibil inaintea efectuarii platii” din formularul „Ordonantare de plata” se va tine cont de angajamentele bugetare evidentiate in contul 8066 „Angajamente bugetare”, precum si de platile efectuate din contul 770 „Finantarea de la buget” sau din alte conturi de disponibilitati, dupa caz, dar si de cheltuielile care au fost angajate, lichidate si ordonantate anterior si care nu au aparut decontate in extrasul de cont la momentul intocmirii formularului „Ordonantare de plata”.
Prin urmare, suma inscrisa in col. 1 la urmatoarele ordonantari va fi 300 (800 - 500).
Intrebari similare din categoria Contracte
Oct082025
Structura sportiva cu mai multe ramuri. Obligatia incheierii unui CIM sau contract de activitate sportiva
de Nedelcu Alexandra
valabil la 08 Oct 2025
Intrebare: Va rog o clarificare pentru Ordinul 737 din 3 oct.2025 referitoare la obligativitatea structurilor sportive de a incheia un contract CIM sau ctr.activitate sportiva, cu cel putin un antrenor sau un instructor sportiv daca un club sportiv are CIS cu mai multe ramuri sportive, (ex.8 sectii ) trebuie sa aiba cate un antrenor pentru fiecare sectie sau e suficient un antrenor cu CIM sau ctr activitate ...
Oct032025
Modul de calcul al veniturilor din drepturi de autor
de Nedelcu Alexandra
valabil la 03 Oct 2025
Intrebare: Trebuie sa platim unei persoane fizice in baza contractului de drepturi de autor pentru realizarea urmatoarelor activitati - un atelier de scriere creativa; - o sesiune de autografe; - o sesiune Q&A despre carte si lectura, suma de 500 lei. Care ar fi suma bruta trecuta in contract si cum se calculeaza impozitul? Se mai retin si alte contributii?
Aug282025
Oportunitatea intocmirii unui act aditional pentru actualizarea cotei TVA in contracte de executie lucrari
de Florentina Buzea
valabil la 28 Aug 2025
Intrebare: In anul 2024 s-a incheiat un contract de executie lucrari pentru infiintarea unui centru de colectare cu aport voluntar, prin PNRR, pentru valoarea de 2121064.52 lei exlusiv tva total 2524066.78 inclusiv tva. In ctr nu sunt prevazute mentiuni privind actualizarea automata a tva, constructorul a emis deja 3 facturi cu tva 19% si urmeaza ultima situatie de facturat care va fi dupa 01.08.2025 cu TVA ...
Iul032025
Regimul juridic al activitatii de registrator medical intr-un spital cu alte posturi angajate de registratori
de Ana Bontea
valabil la 03 Iul 2025
Intrebare: In cadrul unui spital se poate incheia un contract de prestari servicii pentru activitatea de registrator medical? Mentionez ca in cadrul spitalului mai sunt angajati si alti registratatori medicali, dar sunt distribuiti pe alte sectii, in momentul de fata avand necesitatea unui registrator medical care sa fie incadrat pe un laborator in care nu mai avem niciun registrator medical. Precizez ca ...
Iun252025
Servicii medicale. Plata inaintea prestarii serviciilor
de Florentina Buzea
valabil la 25 Iun 2025
Intrebare: Care este baza legala, in cazul spitalului, pentru incasarea analizelor si consultatiei, in situatia inteparii accidentale a pacientilor care nu sunt angajati ai spitalului?
Iun212025
Spital. Contractare servicii personal deficitar prin achizitie directa
de Florentina Buzea
valabil la 21 Iun 2025
Intrebare: Spital public de subordonare locala (consiliul judetean) doreste sa contracteze servicii prin achizitie directa (cu PFA, SRL etc.) care sa acopere necesarul de personal deficitar pe mai multe domenii: medical, asistenta medicala, gestionare materiale sanitare, casierie. Conform art. 206 din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii este posibil, dar nu se intelege daca se limiteaza la ...
Un produs marca