Intocmirea ordonantarii de plata. Aplicatie practica
Raspuns oferit de Irina DumitrescuIntrebare:
La intocmirea ordonantarii de plata, ce suma se trece pe coloana 1 - „Disponibil inaintea efectuarii platii” (ct. 8066), conform Ordinului 1792 din 24.12.2002 modificat de Ordinul 547 din 20.03.2009?
Raspuns:
Iata o aplicatie practica privind angajarea cheltuielilor in baza creditelor bugetare:
In anul curent se aproba credite bugetare in valoare de 1.000 lei.
Se inregistreaza bugetul aprobat sub forma creditelor bugetare, astfel:
1) Angajare
In aceasta faza se intocmesc urmatoarele:
Proiectul de contract: 800
Anexa 1b) "Propunere de angajare a unei cheltuieli in limita creditelor bugetare" 800
Anexa 2) "Angajament bugetar individual" 800
Documentele de mai sus se inregistreaza in conturi in afara bilantului, astfel:
Conturile de angajamente bugetare si legale se vor tine pe analitice distincte pentru actiunile multianuale si actiuni anuale, potrivit functiunii conturilor 8066 si 8067 aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.792/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
2) Lichidare
Se livreaza partial bunuri de 500 lei din contractul incheiat in valoare de 800 lei.
In aceasta faza se efectueaza urmatoarele operatiuni:
- Se acorda viza "Bun de plata" pe factura.
- Se inregistreaza factura:
3xx = 401 Furnizori 500
3) Ordonantare
Se intocmeste Anexa 3 "Ordonantare de plata" care nu se inregistreaza in contabilitate.
Ordonantare de plata
4) Plata
401 Furnizori = 770 Finantare de la buget 500
(5xx Disponibil... )
Pentru urmatoarele ordonantari, la coloana 1 se va tine cont de prevederile pct. 3 din O.M.F.P. nr. 547/2009:
La inscrierea informatiilor in coloana 1 „Disponibil inaintea efectuarii platii” din formularul „Ordonantare de plata” se va tine cont de angajamentele bugetare evidentiate in contul 8066 „Angajamente bugetare”, precum si de platile efectuate din contul 770 „Finantarea de la buget” sau din alte conturi de disponibilitati, dupa caz, dar si de cheltuielile care au fost angajate, lichidate si ordonantate anterior si care nu au aparut decontate in extrasul de cont la momentul intocmirii formularului „Ordonantare de plata”.
Prin urmare, suma inscrisa in col. 1 la urmatoarele ordonantari va fi 300 (800 - 500).
Intrebari similare din categoria Contracte
Mar062024
Aprobare incheiere contracte de concesionare sisau inchiriereprin HCLM
de Florentina Buzea
valabil la 06 Mar 2024
Intrebare: Contractele de concesiune sau inchiriere, precum si actele aditionale ale acestora, se supun hotararii Consiliului Local?
Feb092024
Elaborare dispozitii Primar. Contract management manager IP
de Florentina Buzea
valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: Intrebarile sunt despre indeplinirea atributiilor urmatoare intr-o institutie publica (primarie):1. Cine are obligatia intocmirii dispozitiilor primarului? 2. Cine are obligatia intocmirii draft-urilor de contracte de management (in speta contract de management pentru managerul unei institutii subordonate)?
Ian072024
Facilitati angajare persoana din sistemul de protectie a copilului
de Nedelcu Alexandra
valabil la 07 Ian 2024
Intrebare: Angajatorul doreste sa angajeze in firma o persoana care provine din sistemul de protectie a copilului. Va rog sa-mi dati detaliile in care angajatorul o poate face, beneficiind de sprijinul statului prin AJOFM si care sunt facilitatile fiscale sau financiare, atat pentru salariat cat si pentru angajator. Va rog sa ma coordonati in efectuarea pasilor necesari, precum si care sunt documentele pe ...
Feb012023
Primire donatie mijloc fix
de Nedelcu Alexandra
valabil la 01 Feb 2023
Intrebare: Va rog sa ne transmiteti care este procedura de primire sub forma de donatie, din partea unei asociatii, a unui mijloc fix nou (avand factura de achizitie), de catre o institutie din subordinea consiliului judetean.
Nov022022
Garantia de buna executie
de Nedelcu Alexandra
valabil la 02 Nov 2022
Intrebare: Referitor la garantie pentru sume retinute in cadrul contractelor intocmite pe HG1/2018
Avem in derulare un acord contractual intocmit pe HG 1/2018 pentru reabilitarea unui drum judetean in valoare de 34.511.623,72 lei.
Avand in vedere:
- prevederile Clauzei 47. Sume Retinute, subclauza 47.2 Antreprenorul, la alegerea sa, poate constitui si furniza Beneficiarului o garantie pentru Sume ...
Iul282022
Primire facturi prin sistemul RO e-Factura
de Nedelcu Alexandra
valabil la 28 Iul 2022
Intrebare: Suntem o Entitate Publica care, teoretic, ar trebui ca incepand cu data de 1 iulie 2022 sa primeasca de la operatorii economici stabiliti in Romania aflati in relatia B2G, definita conform art. 2 alin. (1) lit. m) din OUG 120/2021 doar facturi electronice transmise prin sistemul national privind factura electronica RO e-Factura. In prezent suntem in situatia in care diversi operatori economici nu ...