Intocmirea ordonantarii de plata. Aplicatie practica
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
Intrebare:
La intocmirea ordonantarii de plata, ce suma se trece pe coloana 1 - „Disponibil inaintea efectuarii platii” (ct. 8066), conform Ordinului 1792 din 24.12.2002 modificat de Ordinul 547 din 20.03.2009?
Raspuns:
Iata o aplicatie practica privind angajarea cheltuielilor in baza creditelor bugetare:
In anul curent se aproba credite bugetare in valoare de 1.000 lei.
Se inregistreaza bugetul aprobat sub forma creditelor bugetare, astfel:

1) Angajare
In aceasta faza se intocmesc urmatoarele:
Proiectul de contract: 800
Anexa 1b) "Propunere de angajare a unei cheltuieli in limita creditelor bugetare" 800
Anexa 2) "Angajament bugetar individual" 800
Documentele de mai sus se inregistreaza in conturi in afara bilantului, astfel:

Conturile de angajamente bugetare si legale se vor tine pe analitice distincte pentru actiunile multianuale si actiuni anuale, potrivit functiunii conturilor 8066 si 8067 aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.792/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
2) Lichidare
Se livreaza partial bunuri de 500 lei din contractul incheiat in valoare de 800 lei.
In aceasta faza se efectueaza urmatoarele operatiuni:
- Se acorda viza "Bun de plata" pe factura.
- Se inregistreaza factura:
3xx = 401 Furnizori 500
3) Ordonantare
Se intocmeste Anexa 3 "Ordonantare de plata" care nu se inregistreaza in contabilitate.
Ordonantare de plata

4) Plata
401 Furnizori = 770 Finantare de la buget 500
(5xx Disponibil... )
Pentru urmatoarele ordonantari, la coloana 1 se va tine cont de prevederile pct. 3 din O.M.F.P. nr. 547/2009:
La inscrierea informatiilor in coloana 1 „Disponibil inaintea efectuarii platii” din formularul „Ordonantare de plata” se va tine cont de angajamentele bugetare evidentiate in contul 8066 „Angajamente bugetare”, precum si de platile efectuate din contul 770 „Finantarea de la buget” sau din alte conturi de disponibilitati, dupa caz, dar si de cheltuielile care au fost angajate, lichidate si ordonantate anterior si care nu au aparut decontate in extrasul de cont la momentul intocmirii formularului „Ordonantare de plata”.
Prin urmare, suma inscrisa in col. 1 la urmatoarele ordonantari va fi 300 (800 - 500).
Intrebari similare din categoria Contracte
Iul032025
Regimul juridic al activitatii de registrator medical intr-un spital cu alte posturi angajate de registratori
de Ana Bontea
valabil la 03 Iul 2025
Intrebare: In cadrul unui spital se poate incheia un contract de prestari servicii pentru activitatea de registrator medical? Mentionez ca in cadrul spitalului mai sunt angajati si alti registratatori medicali, dar sunt distribuiti pe alte sectii, in momentul de fata avand necesitatea unui registrator medical care sa fie incadrat pe un laborator in care nu mai avem niciun registrator medical. Precizez ca ...
Iun252025
Servicii medicale. Plata inaintea prestarii serviciilor
de Florentina Buzea
valabil la 25 Iun 2025
Intrebare: Care este baza legala, in cazul spitalului, pentru incasarea analizelor si consultatiei, in situatia inteparii accidentale a pacientilor care nu sunt angajati ai spitalului?
Iun212025
Spital. Contractare servicii personal deficitar prin achizitie directa
de Florentina Buzea
valabil la 21 Iun 2025
Intrebare: Spital public de subordonare locala (consiliul judetean) doreste sa contracteze servicii prin achizitie directa (cu PFA, SRL etc.) care sa acopere necesarul de personal deficitar pe mai multe domenii: medical, asistenta medicala, gestionare materiale sanitare, casierie. Conform art. 206 din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii este posibil, dar nu se intelege daca se limiteaza la ...
Iun122025
Modificare tarif energie electrica
de Florentina Buzea
valabil la 12 Iun 2025
Intrebare: Legat de un contract de utilitati incheiat in perioada 01.01.2024-31.12.2024 intre doua institutii publice. In luna mai a acestui an, institutia noastra a primit o informare ca institutia care factura energie termica catre furnizorul nostru de energie termica nu a respectat tariful prevazut in Hotararea nr. 1/31.01.2024 a Adunarii generale a asociatiei de dezvoltare intercomunitara ...
Ian102025
Contract prestari servicii medic scoala
de Florentina Buzea
valabil la 10 Ian 2025
Intrebare: In structura institutiei noastre (primarie) exista cabinet medical scolar cu post de medic scolar. Intrucat acest post vacant nu poate fi ocupat prin concurs pentru ca nu se inscrie nimeni, se poate incheia contract de prestari servicii cu un medic autorizat sa asigure asistenta medicala scolara?
Aug272024
Modificare situatii lucrari contract achizitii publice
de Florentina Buzea
valabil la 27 Aug 2024
Intrebare: Avem incheiat un contract de lucrari din noiembrie 2019 pentru realizareaunei contructii. In urma modificarilor legislative, pe parcursul derularii contractului au fost incheiate 3 acte aditionale. Ultimul act aditional nr. 3 a fost incheiat in 20.06.2022 ca urmare a modificarilor aduse de OG 47/2022. Prin acest act aditional a fost introdusa formula de ajustare a pretului contractului la ...