Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 18 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Intocmirea ordonantarii de plata. Aplicatie practica

Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
Irina Dumitrescu

Intrebare:


La intocmirea ordonantarii de plata, ce suma se trece pe coloana 1 - „Disponibil inaintea efectuarii platii” (ct. 8066), conform Ordinului 1792 din 24.12.2002 modificat de Ordinul 547 din 20.03.2009? 


Raspuns:
Iata o aplicatie practica privind angajarea cheltuielilor in baza creditelor bugetare:
 
In anul curent se aproba credite bugetare in valoare de 1.000 lei.
 
Se inregistreaza bugetul aprobat sub forma creditelor bugetare, astfel:
 
 
 



1) Angajare
 
In aceasta faza se intocmesc urmatoarele:
 
Proiectul de contract:     800
   Anexa  1b)  "Propunere de angajare a unei cheltuieli in limita creditelor bugetare" 800
   Anexa    2)  "Angajament bugetar individual"             800
 
Documentele de mai sus se inregistreaza in conturi in afara bilantului, astfel:
 
 
 









Conturile de angajamente bugetare si legale se vor tine pe analitice distincte pentru actiunile multianuale si actiuni anuale, potrivit functiunii conturilor 8066 si 8067 aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.792/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
2) Lichidare
 
Se livreaza partial bunuri de 500 lei din contractul  incheiat in valoare de 800 lei.
 
In aceasta faza se efectueaza urmatoarele operatiuni:
       - Se acorda viza "Bun de plata" pe factura. 
       - Se inregistreaza factura:
3xx = 401 Furnizori 500
 
3) Ordonantare
 
Se intocmeste Anexa 3 "Ordonantare de plata" care nu se inregistreaza in contabilitate.
 
Ordonantare de plata 
 
 
 
 



4) Plata
 
401 Furnizori = 770 Finantare de la buget 500
(5xx Disponibil... )
 
Pentru urmatoarele ordonantari, la coloana 1 se va tine cont de prevederile pct. 3 din O.M.F.P. nr. 547/2009:
 
La inscrierea informatiilor in coloana 1 „Disponibil inaintea efectuarii platii” din formularul „Ordonantare de plata” se va tine cont de angajamentele bugetare evidentiate in contul 8066 „Angajamente bugetare”, precum si de platile efectuate din contul 770 „Finantarea de la buget” sau din alte conturi de disponibilitati, dupa caz, dar si de cheltuielile care au fost angajate, lichidate si ordonantate anterior si care nu au aparut decontate in extrasul de cont la momentul intocmirii formularului „Ordonantare de plata”.
 
Prin urmare, suma inscrisa in col. 1 la urmatoarele ordonantari va fi 300 (800 - 500).
valabil la 14 Iun 2014

Intrebari similare din categoria Contracte

Mar062024

Aprobare incheiere contracte de concesionare sisau inchiriereprin HCLM

de Florentina Buzea valabil la 06 Mar 2024
Intrebare: Contractele de concesiune sau inchiriere, precum si actele aditionale ale acestora, se supun hotararii Consiliului Local?
Feb092024

Elaborare dispozitii Primar. Contract management manager IP

de Florentina Buzea valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: Intrebarile sunt despre indeplinirea atributiilor urmatoare intr-o institutie publica (primarie):1. Cine are obligatia intocmirii dispozitiilor primarului? 2. Cine are obligatia intocmirii draft-urilor de contracte de management (in speta contract de management pentru managerul unei institutii subordonate)?
Ian072024

Facilitati angajare persoana din sistemul de protectie a copilului

de Nedelcu Alexandra valabil la 07 Ian 2024
Intrebare: Angajatorul doreste sa angajeze in firma o persoana care provine din sistemul de protectie a copilului. Va rog sa-mi dati detaliile in care angajatorul o poate face, beneficiind de sprijinul statului prin AJOFM si care sunt facilitatile fiscale sau financiare, atat pentru salariat cat si pentru angajator. Va rog sa ma coordonati in efectuarea pasilor necesari, precum si care sunt documentele pe ...
Feb012023

Primire donatie mijloc fix

de Nedelcu Alexandra valabil la 01 Feb 2023
Intrebare: Va rog sa ne transmiteti care este procedura de primire sub forma de donatie, din partea unei asociatii, a unui mijloc fix nou (avand factura de achizitie), de catre o institutie din subordinea consiliului judetean.
Nov022022

Garantia de buna executie

de Nedelcu Alexandra valabil la 02 Nov 2022
Intrebare: Referitor la garantie pentru sume retinute in cadrul contractelor intocmite pe HG1/2018 Avem in derulare un acord contractual intocmit pe HG 1/2018 pentru reabilitarea unui drum judetean in valoare de 34.511.623,72 lei. Avand in vedere: - prevederile Clauzei 47. Sume Retinute, subclauza 47.2 Antreprenorul, la alegerea sa, poate constitui si furniza Beneficiarului o garantie pentru Sume ...
Iul282022

Primire facturi prin sistemul RO e-Factura

de Nedelcu Alexandra valabil la 28 Iul 2022
Intrebare: Suntem o Entitate Publica care, teoretic, ar trebui ca incepand cu data de 1 iulie 2022 sa primeasca de la operatorii economici stabiliti in Romania aflati in relatia B2G, definita conform art. 2 alin. (1) lit. m) din OUG 120/2021 doar facturi electronice transmise prin sistemul national privind factura electronica RO e-Factura. In prezent suntem in situatia in care diversi operatori economici nu ...
x