Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 13 Octombrie 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Oportunitatea intocmirii unui act aditional pentru actualizarea cotei TVA in contracte de executie lucrari

Raspuns oferit de Florentina Buzea
Florentina Buzea
consilier juridic, expert achizitii publice

Intrebare: In anul 2024 s-a incheiat un contract de executie lucrari pentru infiintarea unui centru de colectare cu aport voluntar, prin PNRR, pentru valoarea de 2121064.52 lei exlusiv tva total 2524066.78 inclusiv tva. In ctr nu sunt prevazute mentiuni privind actualizarea automata a tva, constructorul a emis deja 3 facturi cu tva 19% si urmeaza ultima situatie de facturat care va fi dupa 01.08.2025 cu TVA 21%. Credeti ca e oportun sa intocmim un act aditional unde sa adaugam un punct” se va actualiza valoare cote TVA conform prevederilor legale la data emiterii facturilor?


Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalInstitutiiPublice.ro

Login utilizator

Creare cont platit Testare gratuita

De ce sa va inregistrati?

  • Pentru a avea la dispozitia dvs. zeci de experti 24 / 7 / 365!
  • Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 7.500 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, contributii, contabilitate, taxe si impozite, revisal.
  • Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata timp de 12 luni va costa acum doar 2.423 lei + TVA
  • Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
  • Consultanta oferita de specialistii PortalInstitutiiPublice.ro
  • NOU! Soft Legislativ Legis PLUS Business. Toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi la pretul de 4.223 lei + TVA

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Oportunitatea intocmirii unui act aditional pentru actualizarea cotei TVA in contracte de executie lucrari

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 28 aug 2025.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Intrebari similare din categoria Contracte

Oct082025

Structura sportiva cu mai multe ramuri. Obligatia incheierii unui CIM sau contract de activitate sportiva

de Nedelcu Alexandra valabil la 08 Oct 2025
Intrebare: Va rog o clarificare pentru Ordinul 737 din 3 oct.2025 referitoare la obligativitatea structurilor sportive de a incheia un contract CIM sau ctr.activitate sportiva, cu cel putin un antrenor sau un instructor sportiv daca un club sportiv are CIS cu mai multe ramuri sportive, (ex.8 sectii ) trebuie sa aiba cate un antrenor pentru fiecare sectie sau e suficient un antrenor cu CIM sau ctr activitate ...
Oct032025

Modul de calcul al veniturilor din drepturi de autor

de Nedelcu Alexandra valabil la 03 Oct 2025
Intrebare: Trebuie sa platim unei persoane fizice in baza contractului de drepturi de autor pentru realizarea urmatoarelor activitati - un atelier de scriere creativa; - o sesiune de autografe; - o sesiune Q&A despre carte si lectura, suma de 500 lei. Care ar fi suma bruta trecuta in contract si cum se calculeaza impozitul? Se mai retin si alte contributii? 
Iul032025

Regimul juridic al activitatii de registrator medical intr-un spital cu alte posturi angajate de registratori

de Ana Bontea valabil la 03 Iul 2025
Intrebare: In cadrul unui spital se poate incheia un contract de prestari servicii pentru activitatea de registrator medical? Mentionez ca in cadrul spitalului mai sunt angajati si alti registratatori medicali, dar sunt distribuiti pe alte sectii, in momentul de fata avand necesitatea unui registrator medical care sa fie incadrat pe un laborator in care nu mai avem niciun registrator medical. Precizez ca ...
Iun212025

Spital. Contractare servicii personal deficitar prin achizitie directa

de Florentina Buzea valabil la 21 Iun 2025
Intrebare: Spital public de subordonare locala (consiliul judetean) doreste sa contracteze servicii prin achizitie directa (cu PFA, SRL etc.) care sa acopere necesarul de personal deficitar pe mai multe domenii: medical, asistenta medicala, gestionare materiale sanitare, casierie. Conform art. 206 din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii este posibil, dar nu se intelege daca se limiteaza la ...
Ian102025

Contract prestari servicii medic scoala

de Florentina Buzea valabil la 10 Ian 2025
Intrebare: In structura institutiei noastre (primarie) exista cabinet medical scolar cu post de medic scolar. Intrucat acest post vacant nu poate fi ocupat prin concurs pentru ca nu se inscrie nimeni, se poate incheia contract de prestari servicii cu un medic autorizat sa asigure asistenta medicala scolara?
Aug272024

Modificare situatii lucrari contract achizitii publice

de Florentina Buzea valabil la 27 Aug 2024
Intrebare: Avem incheiat un contract de lucrari din noiembrie 2019 pentru realizareaunei contructii. In urma modificarilor legislative, pe parcursul derularii contractului au fost incheiate 3 acte aditionale. Ultimul act aditional nr. 3 a fost incheiat in 20.06.2022 ca urmare a modificarilor aduse de OG 47/2022. Prin acest act  aditional a fost introdusa formula de ajustare a pretului contractului la ...
x