Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Evaluare secretar municipiu

Raspuns oferit de Gabriela Tudorache
Gabriela Tudorache
Director Resurse umane

Intrebare: In conformitate cu prevederile art.107 alin.(1) lit.d) din H.G. nr.611/2008 ; ale art.69 din Legea nr.188/1999, privind Statutul functionarilor publici, evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici se realizeaza de catre evaluator. Calitatea de evaluator pentru secretarul municipiului o are primarul municipiului Calafat pe baza propunerii Consiliului local. In urma evaluarii performantelor profesionale individuale ale secretarului municipiului Calafat, i se acorda unul dintre urmatoarele calificative: ,,foarte bine’’, ,,bine’’, ,,satisfacator’’, ,, nesatisfacator’

-dupa ce a fost adoptata HCL prin care se aproba propunerea de acordare a calificativului se inainteaza raportul de evaluare de catre consilierul juridic al Consiliului local sau de catre primar ?

-la contestatia depusa de catre secretar, rezultatul contestatiei se hotareste prin sedinta Consiliului local sau de catre primar prin consilierul juridic al Consiliului local.


Raspuns: Conform prevederilor art. 107 alin. (1) din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarului public se realizeaza de catre evaluator. Potrivit alin. (2) lit.d) al aceluiasi articol, pentru secretarul comunei, orasului si al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor, primarul, pe baza propunerii consiliului local, are calitatea de evaluator. Asadar, apreciem ca primarul este persoana imputernicita de consiliul local sa realizeze evaluarea propriu-zisa a secretarului municipiului, pe baza propunerii formulate de consiliul local si, pe cale de consecinta, acestuia ii revine sarcina semnarii raportului de evaluare si inaintarii acestuia catre consiliul local.
Totodata precizam ca,  potrivit art. 118 alin. (1) din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care calitatea de evaluator o are conducatorul autoritatii sau institutiei publice, raportul de evaluare nu se contrasemneaza. Asadar, in speta mentionata de dvs., raportul de evaluare al secretarului nu va fi contrasemnat, ci doar semnat de evaluator, in speta primarul.
In ceea ce priveste modalitatea de adresare si formulare a constestatiei precizam ca, potrivit prevederilor art. 120 din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, functionarii publici evaluati direct de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice, conform art. 107 alin. (2) lit. d) si e), nemultumiti de rezultatul evaluarii, se pot adresa direct instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
Asadar, in speta mentionata de dvs., persoana evaluata, respectiv secretarul municipiului are dreptul sa conteste raportul de evaluare direct in instanta de contencios administrativ, fara indeplinirea unei proceduri prealabile, solutionarea acesteia nemaifiind la latitudinea primarului sau a consiliului local.
In situatia in care, concomitent cu contestarea in instanta de contencios administrativ, secretarul contesta raportul de evaluare, apreciem ca, in contextul in care primarul este cel care realizeaza efectiv evaluarea, insa la notarea finala tine cont si de propunerea consiliului local, apreciem ca eventuala contestatie trebuie discutata in cadrul consiliului local, la sedinta fiind prezent si primarul.
valabil la 23 Ian 2014

Intrebari similare din categoria Institutii publice

Dec172022

Crestere salariala primarii in anul 2023

de Nedelcu Alexandra valabil la 17 Dec 2022
Intrebare: Avand in vedere art.11 din Legea 153/2017, privind stabilirea salariilor din aparatul propriu al primarului respectiv aprobarea prin HCL, precum si art.13 din aceeasi lege, privind stabilirea indemnizaiilor lunare a primarului si viceprimarului, va rugam sa ne transmiteti daca primaria poate propune cresterea salariala a personalului din aparatul propriu al primarului cu 10%, incepand cu data de ...
Mar042022

Transferul dreptului de proprietate de la Primarie la Ocolul Silvic

de Justinian Cucu valabil la 04 Mar 2022
Intrebare: Va rog procedura juridico-fiscala in urmatoarea speta: primaria a achizitionat utilaje forestiere, auto, diverse, etc. din fonduri proprii, in urma desfasurarii activitatii economice - (exploatare fond forestier). Ulterior activitatea integrala s-a predat la Ocolul Silvic - RA .Cum se poate efectua transferul acestor active catre Ocolul Silvic - Reagia Autonoma, respectiv transferul dreptului de ...
Ian102022

Primarie. Productie proprie de struguri. Monografie contabila

de Portal Institutii Publice valabil la 10 Ian 2022
Intrebare: In ce conditii legale o primarie poate sa desfasoare o activitate privind productia de struguri? Primaria doreste sa achizitioneze puieti de vie, sa-i planteze pe terenul proprietate primariei si apoi sa vanda recolta. Trebuie infiintata o societate sau se poate sa se infiinteze un compartiment in cadrul primariei? Un cadru legislativ va rog si o monografie contabila.
Nov242020

Modificare posturi primarie

de Nedelcu Alexandra valabil la 24 Nov 2020
Intrebare: Avem in organigrama compartiment salubrizare cu 4 posturi contractuale vacante deoarece serviciul a fost preluat de un an de zile de o firma din subordinea consiliului local. Dorim sa desfiintam acest compartiment si posturile sa le folosim astfel: 1 post pentru infiintarea postului de consilier in cadrul cabinetului viceprimarului, 2 posturi noi infiintate de asistenti medicali in cadrul ...
Feb032016

Functii conducere spitale publice. Pensionare

de Portal Institutii Publice valabil la 03 Feb 2016
Intrebare: Care sunt solutiile legale pentru rezolvarea urmatoarei spete: - contractului de management al Spitalului ocupat de un medic la al doilea mandat de manager, expira la 30.10.2016 . Prezentul contract inceteaza in mai multe situatii, dar la care putem face referire in cazul de fata: 1-inceteaza la expirarea perioadei pentru care a fost incheiat si situatia 2-la implinirea virstei de pensionare ...
Oct192015

Posibilitate acordare stimulente

de Portal Institutii Publice valabil la 19 Oct 2015
Intrebare: As dori si eu cadru legal pentru acordare stimulente la Serviciul de impozite si taxe, primaria X. Cum se procedeaza pentru a putea beneficia de aceste stimulente?
x