Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 12 Noiembrie 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Cumul de functii asistent personal si asistent comercial la angajatori diferiti - institutie publica

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic

Intrebare:


Putem angaja o persoana cu 8 ore ca asistent comercial 243219, daca deja are un CIM pe durata nedeterminata cu 8 ore ca asistent personal 513304 la Primaria M.Nirajului? Eventual daca nu cu 8, cu cate ore? Daca da, persoana in cauaza ar trebui sa dea o declaratie pe care functie o considera ca fiind functia de baza?

 



Raspuns: Conform art. 35 alin. (1) din Codul muncii, republicat, orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.
Alin. (2) al aceluiasi articol prevede ca fac exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii.
Asadar, Codul muncii reglementeaza dreptul salariatului de a munci la acelasi angajator in baza mai multor contracte individuale de munca. In temeiul contractului individual de munca, salariatul presteaza munca pentru care a fost angajat, respectiv munca corespunzatoare functiei/ocupatiei prevazute in CIM conform atributiilor stabilite in fisa postului.
Cu alte cuvinte, regula este ca un salariat poate avea doua sau mai multe contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.

Din datele furnizate de dvs, rezulta ca persoana la care faceti referire este salariatul Primariei M.Nirajului cu contract individual de munca pe durata nedeterminata si program normal de lucru de 8 ore/zi in functia de asistent personal, iar angajarea in functia de asistent comercial va avea loc la un alt angajator, fie ca acesta este o societate comerciala din subordinea primariei M.Nirajului, fie o persoana juridica privata.
In aceasta situatie, apreciem ca, este vorba de cumul de functii la angajatori diferiti.
Astfel, Codul muncii, republicat nu impune conditia ca totalul orelor prestate in temeiul mai multor contracte individuale de munca sa nu depaseasca durata maxima a timpului de munca.
In acest sens, prevederile Codului muncii, republicat referitoare la durata timpului de munca au in vedere timpul de lucru in temeiul unui singur contract individual de munca. In cazul unui cumul de functii, interdictia referitoare la cele 40 si, respectiv, 48 de ore, nu isi mai gaseste aplicabilitate.
Totodata, legislatia muncii nu instituie obligatia existentei unei pauze intre munca prestata in temeiul a doua sau mai multe contracte individuale de munca.
Prin urmare, nu exista o limita a numarului contractelor de munca incheiate de o singura persoana, fie ele cu norma intreaga sau cu timp partial, la angajatori diferiti.
In concluzie, salariatul in cauza poate avea doua contracte individuale de munca cu norma intreaga si cate o fisa de post pentru fiecare contract de munca la cei doi angajatori diferiti, respectiv la Primaria M.Nirajului si la societatea comerciala respectiva.
In ceea ce priveste functia de asistent personal precizam ca Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare nu prevede incompatibilitati in ceea ce priveste cumulul de functii.
Este de mentionat si faptul ca, potrivit prevederilor art. 38 din Legea 448/2006 asistentul personal are urmatoarele obligatii principale:
a) sa participe, o data la 2 ani, la instruirea organizata de angajator;
b) sa semneze un angajament, ca act aditional la contractul individual de munca, prin care isi asuma raspunderea de a realiza integral planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav;
c) sa presteze pentru persoana cu handicap grav toate activitatile si serviciile prevazute in contractul individual de munca, in fisa postului si in planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv in planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav;
d) sa trateze cu respect, buna-credinta si intelegere persoana cu handicap grav si sa nu abuzeze fizic, psihic sau moral de starea acesteia;
e) sa comunice directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in termen de 48 de ore de la luarea la cunostinta, orice modificare survenita in starea fizica, psihica sau sociala a persoanei cu handicap grav si alte situatii de natura sa modifice acordarea drepturilor prevazute de lege.
Neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare de catre asistentul personal a obligatiilor prevazute de dispozitiile legale in sarcina lui, precum si a celor prevazute in contractul individual de munca atrage raspunderea disciplinara, civila sau, dupa caz, penala a acestuia, in conditiile legii.
Asadar, apreciem ca cele doua functii pot fi cumulate in masura in care programul de lucru nu se suprapune, iar prestarea activitatilor poate fi realizata in mod corepsunzator pentru ambii angajatori.
In ceea ce priveste determinarea functiei de baza, pentru a beneficia de deducerile personale sau orice alte dispozitii legale in domeniul fiscal, apreciem ca salariatul in cauza este obligat sa dea o declaratie prin care sa mentioneze care functie o considera ca fiind functie de baza, in intelesul prevederilor legale.

valabil la 08 Sep 2013

Intrebari similare din categoria Institutii publice

Aug272025

Cumulul pensiei de invaliditate cu salariul

de Nedelcu Alexandra valabil la 27 Aug 2025
Intrebare: Incepand cu 01 ianuarie 2025, se poate cumula pensia de invaliditate, indiferent de gradul de invaliditate, cu salariul?
Aug212025

Structura DAS. Posturi in afara organigramei

de Florentina Buzea valabil la 21 Aug 2025
Intrebare: Daca la nivelul primariei exista o Directie de Asistenta sociala, cu doua compartimente, director, trei functionari publici, un contractual (asistent social) si mai multe posturi de asistent personal al persoanelor cu handicap grav, toate aceste posturi se pot considera in afara organigramei, conform art. III alin. (2) din O.U.G. Nr. 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 ...
Iul292025

Limitarea la 6.000 lei net inclusiv a indemnizatiei de hrana potrivit Legii 141-2025

de Ana Bontea valabil la 29 Iul 2025
Intrebare: In data de 15 august vom plati salariile pentru luna iulie si pe 15 septembrie vom plati salariile pentru luna august. Cand vom incepe limitarea (august sau septembrie) indemnizatiei de hrana (347 de lei) pentru salarii pana la 6.000 lei net?
Mai242025

Functia de contabil sef. Conditii

de Florentina Buzea valabil la 24 Mai 2025
Intrebare: Va rog sa precizati daca functia de contabil sef al unei institutii publice infiintata potrivit Legii-cadru 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare - VIII Administratie - este obligatoriu sa aiba in subordine o structura (serviciu) sau poate fi functie de conducere si fara norma de structura?
Mar292025

Neadoptarea Contului anual de executie

de Florentina Buzea valabil la 29 Mar 2025
Intrebare: Ce demersuri avem de facut, ca primarie de comuna, in situatia in care Hotararea Consiliului Local privind Contul anual de Executie, asa cum este prevatut in Legea 273/2006, privind finantele publice locale, art. 57, alin. (1) si (4), nu a fost adoptata?
Dec072024

Monografie contabila proiect cu fonduri europene PNRR

de Florentina Buzea valabil la 07 Dec 2024
Intrebare: Monografie contabila proiect cu fonduri europene PNRR. Venituri si cheltuieli.
x