Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Cumul de functii asistent personal si asistent comercial la angajatori diferiti - institutie publica

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic

Intrebare:


Putem angaja o persoana cu 8 ore ca asistent comercial 243219, daca deja are un CIM pe durata nedeterminata cu 8 ore ca asistent personal 513304 la Primaria M.Nirajului? Eventual daca nu cu 8, cu cate ore? Daca da, persoana in cauaza ar trebui sa dea o declaratie pe care functie o considera ca fiind functia de baza?

 



Raspuns: Conform art. 35 alin. (1) din Codul muncii, republicat, orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.
Alin. (2) al aceluiasi articol prevede ca fac exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii.
Asadar, Codul muncii reglementeaza dreptul salariatului de a munci la acelasi angajator in baza mai multor contracte individuale de munca. In temeiul contractului individual de munca, salariatul presteaza munca pentru care a fost angajat, respectiv munca corespunzatoare functiei/ocupatiei prevazute in CIM conform atributiilor stabilite in fisa postului.
Cu alte cuvinte, regula este ca un salariat poate avea doua sau mai multe contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.

Din datele furnizate de dvs, rezulta ca persoana la care faceti referire este salariatul Primariei M.Nirajului cu contract individual de munca pe durata nedeterminata si program normal de lucru de 8 ore/zi in functia de asistent personal, iar angajarea in functia de asistent comercial va avea loc la un alt angajator, fie ca acesta este o societate comerciala din subordinea primariei M.Nirajului, fie o persoana juridica privata.
In aceasta situatie, apreciem ca, este vorba de cumul de functii la angajatori diferiti.
Astfel, Codul muncii, republicat nu impune conditia ca totalul orelor prestate in temeiul mai multor contracte individuale de munca sa nu depaseasca durata maxima a timpului de munca.
In acest sens, prevederile Codului muncii, republicat referitoare la durata timpului de munca au in vedere timpul de lucru in temeiul unui singur contract individual de munca. In cazul unui cumul de functii, interdictia referitoare la cele 40 si, respectiv, 48 de ore, nu isi mai gaseste aplicabilitate.
Totodata, legislatia muncii nu instituie obligatia existentei unei pauze intre munca prestata in temeiul a doua sau mai multe contracte individuale de munca.
Prin urmare, nu exista o limita a numarului contractelor de munca incheiate de o singura persoana, fie ele cu norma intreaga sau cu timp partial, la angajatori diferiti.
In concluzie, salariatul in cauza poate avea doua contracte individuale de munca cu norma intreaga si cate o fisa de post pentru fiecare contract de munca la cei doi angajatori diferiti, respectiv la Primaria M.Nirajului si la societatea comerciala respectiva.
In ceea ce priveste functia de asistent personal precizam ca Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare nu prevede incompatibilitati in ceea ce priveste cumulul de functii.
Este de mentionat si faptul ca, potrivit prevederilor art. 38 din Legea 448/2006 asistentul personal are urmatoarele obligatii principale:
a) sa participe, o data la 2 ani, la instruirea organizata de angajator;
b) sa semneze un angajament, ca act aditional la contractul individual de munca, prin care isi asuma raspunderea de a realiza integral planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav;
c) sa presteze pentru persoana cu handicap grav toate activitatile si serviciile prevazute in contractul individual de munca, in fisa postului si in planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv in planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav;
d) sa trateze cu respect, buna-credinta si intelegere persoana cu handicap grav si sa nu abuzeze fizic, psihic sau moral de starea acesteia;
e) sa comunice directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in termen de 48 de ore de la luarea la cunostinta, orice modificare survenita in starea fizica, psihica sau sociala a persoanei cu handicap grav si alte situatii de natura sa modifice acordarea drepturilor prevazute de lege.
Neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare de catre asistentul personal a obligatiilor prevazute de dispozitiile legale in sarcina lui, precum si a celor prevazute in contractul individual de munca atrage raspunderea disciplinara, civila sau, dupa caz, penala a acestuia, in conditiile legii.
Asadar, apreciem ca cele doua functii pot fi cumulate in masura in care programul de lucru nu se suprapune, iar prestarea activitatilor poate fi realizata in mod corepsunzator pentru ambii angajatori.
In ceea ce priveste determinarea functiei de baza, pentru a beneficia de deducerile personale sau orice alte dispozitii legale in domeniul fiscal, apreciem ca salariatul in cauza este obligat sa dea o declaratie prin care sa mentioneze care functie o considera ca fiind functie de baza, in intelesul prevederilor legale.

valabil la 08 Sep 2013

Intrebari similare din categoria Institutii publice

Ian292024

Venituri din salarii si dividende realizate de o persoana incadrata in grad de handicap accentuat

de Rodica Mantescu valabil la 29 Ian 2024
Intrebare: O persoana cu certificat de handicap accentuat este angajat la o institutie publica. Este asociat la o societate cu raspundere limitata de unde obtine dividende (venituri din investitii) peste plafonul de 6 salarii minime. Nu are calitatea de functionar public si nu se afla in conflict de interes. 1. Persoana in cauza este scutita de la plata impozitului pe venituri din salarii si CASS la ...
Ian182024

Conditionalitati serviciu public. Numr posturi

de Nedelcu Alexandra valabil la 18 Ian 2024
Intrebare: La infiintarea unui serviciu public de gospodarie comunala in subordinea consiliului local infiintat in vederea asigurarii intretinerii domeniului public si privat comunei se au in vedere prevederile art. XXIX alin. (1) din Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustemabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung, respectiv: (1) Incepand cu data de 1 iulie 2024 ...
Dec252023

Plafon acordare vouchere de vacanta

de Nedelcu Alexandra valabil la 25 Dec 2023
Intrebare: Referitor la prevederile art. XXIV din Legea 296/2023, va rog sa-mi spuneti cum procedam in situatia in care salariatul are un venit sub 8.000 lei net in luna in care se acorda voucherele de vacanta, iar in alte luni depaseste acest plafon.
Dec082023

Solicitare informatii de interes public. Prevederi legale

de Nedelcu Alexandra valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Un cetatean al comunei solicita informatii in baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public si anume: - Bunurile imobile (terenuri, constructii), categoria, anul dobandirii, suprafata, modul de dobandire - asa cum sunt inregistrate in Registrul Agricol si in evidentele compartimentului Impozite si Taxe din cadrul Primariei - Bunurile imobile instrainate (terenuri, ...
Nov222023

Legea 296/2023. Functii de conducere domenii de activitate

de Nedelcu Alexandra valabil la 22 Nov 2023
Intrebare: Normativ pentru personal conducere. O institutie de spectacole cu 55 posturi, toate fiind cu personal contractual, este condusa de un manager (director general). In directa subordine a acestuia, se afla: un post de contabil sef; un post de director artistic; un post de director general adjunct, avand la randul sau in subordine un post de director administrativ, un atelier scena, o sectie si 2 ...
Nov232023

Procent functii conducere la institutii de spectacole

de Florentina Buzea valabil la 23 Nov 2023
Intrebare: Procent functii conducere la institutii de spectacole. Institutiile de spectacole, fie ele de subordonare centrala sau locala, precum si alte servicii publice din domeniul cultural, fac parte dintre entitatile publice carora nu li se aplica prevederile art. 391 alin. (1) din OUG 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la aparitia Legii 296/2023, acestea fiind exceptate de la ...
x