Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 14 Decembrie 2019

Procedura transferului in cadrul institutiilor publice

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic

Intrebare: Care este procedura pe care trebuie sa o indeplineasca o institutie publica in cazul transferului la cerere al unui functionar public la o alta institutie publica? Ce act administrativ emite fostul angajator functionarului public care se transfera la cerere la o alta institutie publica?


Raspuns: Transferul poate avea loc fie in interesul serviciului, fie la cererea functionarului public, conform prevederilor art. 90 alin. (1) din Legea nr.188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si se poate face intr-o functie publica pentru care sunt indeplinite conditiile specifice prevazute in fisa postului.
Transferul la cerere se poate face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional sau intr-o functie publica de nivel inferior, in urma aprobarii cererii de transfer a functionarului public de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se solicita transferul. In acest caz, transferul poate avea loc numai intre autoritati sau institutii publice din administratia publica centrala, intre autoritati administrative autonome ori, dupa caz, intre autoritati sau institutii publice din administratia publica locala.
In cazul functionarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe functii publice de conducere de acelasi nivel sau, dupa caz, de nivel inferior, ale caror conditii de ocupare si experienta profesionala necesara in vederea ocuparii sunt similare cu cele ale functiei de pe care se efectueaza transferul, cu respectarea urmatoarelor conditii:
1. Transferul se poate face intr-o functie publica pentru care sunt indeplinite conditiile specifice prevazute in fisa postului.
2. Transferul in interesul serviciului se face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional cu functia publica detinuta de functionarul public sau intr-o functie publica de nivel inferior.
3. Transferul la cerere se face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional sau intr-o functie publica de nivel inferior, in urma aprobarii cererii de transfer a functionarului public de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se solicita transferul. In acest caz, transferul poate avea loc numai intre autoritati sau institutii publice din administratia publica centrala, intre autoritati administrative autonome ori, dupa caz, intre autoritati sau institutii publice din administratia publica locala.
Autoritatile sau institutiile publice intre care se realizeaza transferul sunt obligate sa verifice indeplinirea conditiei de similaritate a conditiilor de ocupare si a experientei profesionale.
Prin exceptie de la aceasta regula, in cazul inaltilor functionari publici, transferul la cerere se poate dispune de persoana care are competenta legala de numire in functia publica, la solicitarea motivata a inaltului functionar public si cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in a carei structura se gaseste functia publica vacanta pe care urmeaza a fi transferat, cu indeplinirea conditiilor specifice prevazute pentru functia publica de conducere sau de executie respectiva si cu respectarea publicitatii functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere.
Desi legea nu prevede in mod expres, in practica transferul, respectiv cererea formulata de functionarul public este necesar a fi aprobat(a) si de conducatorul institutiei sau autoritatii in care functionarul public in cauza isi desfasoara activitatea.
Totodata, potrivit prevederilor art. 90 alin. (7) din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 148 si urm. din HG 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, in toate cazurile autoritatile sau institutiile publice au obligatia de a asigura publicitatea functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere. In situatia in care doi sau mai multi functionari publici solicita ocuparea unei functii publice vacante prin transfer la cerere, selectia se face pe baza de interviu.
Anuntul cu privire la functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere trebuie facut cu cel putin 30 de zile anterior datei prevazute pentru ocuparea prin transfer la cerere a functiilor publice, iar functionarii publici interesati au dreptul sa isi depuna cererile de transfer, insotite de un curriculum vitae, in termen de 20 de zile de la data afisarii anuntului.
In situatia in care sunt depuse mai multe cereri de transfer, autoritatea sau institutia publica va organiza un interviu cu functionarii publici solicitanti. Interviul va fi sustinut cu conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori cu persoana desemnata de catre acesta. Data, ora si locul sustinerii interviului vor fi aduse la cunostinta solicitantilor conform art. 149 alin. (2) din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
In urma sustinerii interviului cu functionarii publici solicitanti se va incheia un proces-verbal al interviului, care va fi semnat de conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori de catre persoana desemnata de acesta.
Este de precizat ca, in cazul transferului nu este necesar avizul ANFP.
In concluzie, apreciem ca, din punctul de vedere al institutiei de la care se transfera functionarul public in speta, aceasta trebuie sa fie de acord cu transferul acestuia, aproband in scris cererea functionarului public, asigurandu-se ca acesta va preda lucrarile si bunurile incredintate, in temeiul art. 103 din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. De asemenea, pe baza actului administrativ de aprobare a transferului de catre institutia la care se transfera, in care se precizeaza in clar printre altele, functia si data de la care isi produce efectele, apreciem ca angajatorul initial trebuie sa emita un act administrativ prin care sa constate mobilitatea functionarului public si modificarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu institutia in cauza, la cerere, cu precizarea ca numirea in noua functie se va realiza de catre conducatorul autoritatii la care s-a realizat transferul.

valabil la 21 Ian 2014

Newsletter PortalInstitutiiPublice.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalInstitutiiPublice.ro si primesti cadou Raportul special "Cele mai solicitate 8 fise de post pentru Institutiile Publice"!

Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Articole similare

Oct242019

Transfer si detasare in urma desfiintarii postului

de Patrick valabil la 24 Oct 2019
Mai222019

Transferul medicilor intre unitati spitalicesti

de Patrick valabil la 22 Mai 2019
Mar302019

Conditii acordare indemnizatie de detasare

de Patrick valabil la 30 Mar 2019
Mar272019

Conditii delegare la o institutie publica

de Patrick valabil la 27 Mar 2019
Mar232019

Detasare din sistemul privat

de Patrick valabil la 23 Mar 2019
x