Principalele aspecte ale Ordinului nr. 1107/2025 privind REGES-ONLINE
Raspuns oferit de Florentina Buzea
consilier juridic, expert achizitii publice
Ordinul nr. 1107/2025, emis de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului si Solidaritatii Sociale publicat in Monitorul Oficial nr. 430 din 9 mai 2025, aproba Procedura de acces in vederea completarii, transmiterii si interogarii datelor in/din Registrul general de evidenta a salariatilor (REGES-ONLINE) si stabileste cadrul legal pentru utilizarea platformei electronice REGES-ONLINE, care inlocuieste sistemul anterior de transmitere a datelor despre salariati catre inspectoratele teritoriale de munca.
Angajatorii trebuie sa se conformeze noii proceduri pentru a completa, transmite si interoga datele privind salariatii prin intermediul platformei REGES-ONLINE, asigurandu-se ca respecta noile cerinte legale si tehnice stabilite de ordin.
Asadar, Procedura aprobata prin Ordinul 1107/2025 stabileste pasii si conditiile pentru accesarea, completarea, transmiterea si consultarea online a datelor din Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REGES-ONLINE).
Astfel, se detaliaza modul de inregistrare a utilizatorilor, tipurile de conturi, modalitatile de autentificare, pasii de transmitere a informatiilor si cerintele tehnice privind formatul datelor. Scopul este digitalizarea completa a relatiei dintre angajatori si Inspectia Muncii.
Principalele prevederi
• Aprobarea procedurii: se aproba procedura de acces in vederea completarii, transmiterii si interogarii datelor in/din REGES-ONLINE, prevazuta in anexa care face parte integranta din ordin.
• Implementarea: Inspectia Muncii si inspectoratele teritoriale de munca sunt responsabile pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin.
• Abrogarea actelor anterioare: La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.918/2011 se abroga, cu exceptia prevederilor punctelor 4-20, care se abroga la 6 luni de la data intrarii in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 295/2025 privind REGES-ONLINE.
Aplicabilitate
Conform ordinului, urmatoarele entitati sunt obligate sa utilizeze REGES-ONLINE:
• persoane fizice sau juridice de drept privat;
• institutii/autoritati publice;
• misiuni diplomatice, oficii consulare, reprezentante ale organizatiilor internationale acreditate in Romania, pentru personalul angajat local cu cetatenie romana sau straini cu drept de munca in Romania.
• de asemenea, sucursalele, agentiile, reprezentantele, punctele de lucru sau alte unitati fara personalitate juridica ale angajatorilor au obligatia de a infiinta, completa si transmite Registrul, daca:
a) au primit delegare de competenta pentru incheierea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
b) au primit delegare de competenta pentru completarea si transmiterea datelor in Registru.
Modalitati de completare si transmitere a datelor
• Angajatorii pot desemna unul sau mai multi salariati care sa completeze, transmita si prelucreze datele in Registru. Desemnarea se face prin decizie scrisa de catre angajator.
• Alternativ, angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a datelor in Registru, prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori, cu respectarea GDPR.
Astfel, completarea si transmiterea datelor in Registru se realizeaza de prestatorii contractati sau de catre salariatii proprii ai acestora, desemnati prin decizie scrisa.
Termene de transmitere a datelor
Conform procedurii, angajatorii au obligatia de a completa si transmite datele in Registru cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.
In cazul in care angajatorii folosesc aplicatii informatice proprii de gestiune a salariatilor, aceste aplicatii trebuie sa cuprinda si sa furnizeze elementele/datele obligatorii care sunt publicate pe portalul reges.inspectiamuncii.ro.
Accesul in REGES-ONLINE
Accesul angajatorilor la aplicatia REGES-ONLINE se face individual, dupa cum urmeaza:
• prin utilizarea identitatii digitale acordate de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei;
• putilizarea certificatului digital calificat.
Alte aspecte importante
• Angajatorii care nu au fost inregistrati in vechiul sistem Revisal pana la data de 31 martie 2025, o pot face exclusiv in noul Registru general de evidenta a salariatilor.
• In cazul in care angajatorii folosesc aplicatii informatice proprii de gestiune a salariatilor, acestea trebuie sa fie compatibile cu REGES-ONLINE si sa furnizeze elementele/datele obligatorii.
In concluzie, Ordinul 1107/2025 marcheaza o etapa esentiala in modernizarea relatiei angajator-stat, aducand eficienta, transparenta si siguranta in gestionarea electronica a contractelor de munca. REGES-ONLINE devine astfel singura platforma oficiala pentru evidenta salariatilor in Romania.
Prin aceasta procedura se reglementeaza trecerea de la vechiul sistem Revisal la noua platforma digitala REGES-ONLINE, destinata digitalizarii integrale a relatiei dintre angajatori si Inspectia Muncii.
11 Mai 2025Angajatorii trebuie sa se conformeze noii proceduri pentru a completa, transmite si interoga datele privind salariatii prin intermediul platformei REGES-ONLINE, asigurandu-se ca respecta noile cerinte legale si tehnice stabilite de ordin.
Asadar, Procedura aprobata prin Ordinul 1107/2025 stabileste pasii si conditiile pentru accesarea, completarea, transmiterea si consultarea online a datelor din Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REGES-ONLINE).
Astfel, se detaliaza modul de inregistrare a utilizatorilor, tipurile de conturi, modalitatile de autentificare, pasii de transmitere a informatiilor si cerintele tehnice privind formatul datelor. Scopul este digitalizarea completa a relatiei dintre angajatori si Inspectia Muncii.
Principalele prevederi
• Aprobarea procedurii: se aproba procedura de acces in vederea completarii, transmiterii si interogarii datelor in/din REGES-ONLINE, prevazuta in anexa care face parte integranta din ordin.
• Implementarea: Inspectia Muncii si inspectoratele teritoriale de munca sunt responsabile pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin.
• Abrogarea actelor anterioare: La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.918/2011 se abroga, cu exceptia prevederilor punctelor 4-20, care se abroga la 6 luni de la data intrarii in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 295/2025 privind REGES-ONLINE.
Aplicabilitate
Conform ordinului, urmatoarele entitati sunt obligate sa utilizeze REGES-ONLINE:
• persoane fizice sau juridice de drept privat;
• institutii/autoritati publice;
• misiuni diplomatice, oficii consulare, reprezentante ale organizatiilor internationale acreditate in Romania, pentru personalul angajat local cu cetatenie romana sau straini cu drept de munca in Romania.
• de asemenea, sucursalele, agentiile, reprezentantele, punctele de lucru sau alte unitati fara personalitate juridica ale angajatorilor au obligatia de a infiinta, completa si transmite Registrul, daca:
a) au primit delegare de competenta pentru incheierea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
b) au primit delegare de competenta pentru completarea si transmiterea datelor in Registru.
Modalitati de completare si transmitere a datelor
• Angajatorii pot desemna unul sau mai multi salariati care sa completeze, transmita si prelucreze datele in Registru. Desemnarea se face prin decizie scrisa de catre angajator.
• Alternativ, angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a datelor in Registru, prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori, cu respectarea GDPR.
Astfel, completarea si transmiterea datelor in Registru se realizeaza de prestatorii contractati sau de catre salariatii proprii ai acestora, desemnati prin decizie scrisa.
Termene de transmitere a datelor
Conform procedurii, angajatorii au obligatia de a completa si transmite datele in Registru cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.
In cazul in care angajatorii folosesc aplicatii informatice proprii de gestiune a salariatilor, aceste aplicatii trebuie sa cuprinda si sa furnizeze elementele/datele obligatorii care sunt publicate pe portalul reges.inspectiamuncii.ro.
Accesul in REGES-ONLINE
Accesul angajatorilor la aplicatia REGES-ONLINE se face individual, dupa cum urmeaza:
• prin utilizarea identitatii digitale acordate de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei;
• putilizarea certificatului digital calificat.
Alte aspecte importante
• Angajatorii care nu au fost inregistrati in vechiul sistem Revisal pana la data de 31 martie 2025, o pot face exclusiv in noul Registru general de evidenta a salariatilor.
• In cazul in care angajatorii folosesc aplicatii informatice proprii de gestiune a salariatilor, acestea trebuie sa fie compatibile cu REGES-ONLINE si sa furnizeze elementele/datele obligatorii.
In concluzie, Ordinul 1107/2025 marcheaza o etapa esentiala in modernizarea relatiei angajator-stat, aducand eficienta, transparenta si siguranta in gestionarea electronica a contractelor de munca. REGES-ONLINE devine astfel singura platforma oficiala pentru evidenta salariatilor in Romania.
Prin aceasta procedura se reglementeaza trecerea de la vechiul sistem Revisal la noua platforma digitala REGES-ONLINE, destinata digitalizarii integrale a relatiei dintre angajatori si Inspectia Muncii.