Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Primire facturi prin sistemul RO e-Factura

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra
Nedelcu Alexandra
Expert Legislatia muncii

Intrebare: Suntem o Entitate Publica care, teoretic, ar trebui ca incepand cu data de 1 iulie 2022 sa primeasca de la operatorii economici stabiliti in Romania aflati in relatia B2G, definita conform art. 2 alin. (1) lit. m) din OUG 120/2021 doar facturi electronice transmise prin sistemul national privind factura electronica RO e-Factura. In prezent suntem in situatia in care diversi operatori economici nu emit facturile prin sistemul national RO e-Factura, iar o parte dintre acestia ne-au informat in mod oficial ca, din motive tehnice, nu au reusit sa implementeze factura electronic (*.xml), fapt pentru care ne roaga sa acceptam primirea facturilor emise de ei in forma/farmatul valabil inainte de 01.07.2022, respectiv format electronic i/sau letric, dupa caz. Intrebari:
1. In situatia expusa anterior avem sau nu obligatia sa platim factura emisa si primita pe alta cale decat prin SPV, respectiv sub o alta forma, decat cea reglementata de OUG 120/2021? 2. Daca serviciile si produsele au fost receptionate la sediul Entitatii Publice, care este baza legala pentru a nu onora plata, desi faza de lichidare a fost certificata prin Bun de plata de ordonatorul de credite pe factura primita sub forma letric/electreonica prin e-mail?
3. Care ar fi sanctiunile/contraventiile suportate de entitatea publica daca ar plati o factura primita sub o alta forma decat *.xml prin SPV/RO e-Factura, in situatia in care nu ar fi trabuit sa fie achitata pentru ca nu a respectat forma impusa de la 01.07.2022?
4. Daca nu am onora factura pentru utilitati primita de la un operator economic sub o alta forma decat prin SPV suntem pasibili de a plati penalitati de intarziere si eventual sistarea furnizarii produselor/serviciilor convenite intr-un contract?


Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalInstitutiiPublice.ro

Login utilizator

Creare cont platit Testare gratuita

De ce sa va inregistrati?

  • Pentru a avea la dispozitia dvs. zeci de experti 24 / 7 / 365!
  • Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 6.500 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, contributii, contabilitate, taxe si impozite, revisal.
  • Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 1.904 lei + TVA
  • Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
  • Consultanta oferita de specialistii PortalInstitutiiPublice.ro
  • NOU! Soft Legislativ Legis PLUS Business. Toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi la pretul de 4.347 (TVA inclusa)

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Primire facturi prin sistemul RO e-Factura

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 28 iul 2022.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Intrebari similare din categoria Contracte

Apr202024

Facturare comision cu TVA sau fara TVA

de Florentina Buzea valabil la 20 Apr 2024
Intrebare: O institutie publica are de incasat comision de la o societate comerciala aferent unor contracte de executie lucrari incheiate intre societate si diversi beneficiari. Lucrarile se executa pe proprietatea institutiei publice, societatea utilizand infrastructura apartinand institutiei. Comisionul se aplica la valoarea contractului inclusiv TVA sau fara TVA? Pentru comisionul ce urmeaza sa-l ...
Feb092024

Elaborare dispozitii Primar. Contract management manager IP

de Florentina Buzea valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: Intrebarile sunt despre indeplinirea atributiilor urmatoare intr-o institutie publica (primarie):1. Cine are obligatia intocmirii dispozitiilor primarului? 2. Cine are obligatia intocmirii draft-urilor de contracte de management (in speta contract de management pentru managerul unei institutii subordonate)?
Ian072024

Facilitati angajare persoana din sistemul de protectie a copilului

de Nedelcu Alexandra valabil la 07 Ian 2024
Intrebare: Angajatorul doreste sa angajeze in firma o persoana care provine din sistemul de protectie a copilului. Va rog sa-mi dati detaliile in care angajatorul o poate face, beneficiind de sprijinul statului prin AJOFM si care sunt facilitatile fiscale sau financiare, atat pentru salariat cat si pentru angajator. Va rog sa ma coordonati in efectuarea pasilor necesari, precum si care sunt documentele pe ...
Iul192021

Contract de parteneriat proiect cultural

de Nedelcu Alexandra valabil la 19 Iul 2021
Intrebare: Se poate incheia un contract de parteneriat pentru realizarea unui proiect cultural intre o institutie publica (primarie) si o asociatie non profit, pentru prestare servicii pe o perioada de 3 zile, costurile fiind suportate 50% de catre asociatie si 50% de catre primarie? Care este baza legala si modalitatea de atribuire a contractului?
Ian272021

Neclaritati OUG 3/2021

de Nedelcu Alexandra valabil la 27 Ian 2021
Intrebare: Neclaritati OUG nr. 3/2021. Referitor la pct. c) alin. (4) al art. 1 din OUG 3/2021, personalul medical si registratorii medicali din cadrul centrelor de vaccinare ce vor asigura continuitatea activitatii dupa programul normal de lucru, li se va putea incheia un contract de prestari servicii? In ce conditii se poate incheia acest contract de prestari servicii?
Ian252021

Retinere garantie gestionar

de Nedelcu Alexandra valabil la 25 Ian 2021
Intrebare: Pentru constituirea garantiei unui gestionar responsabil cu mijloacele fixe legea prevede obligativitatea retinerii a 1/10 din salariul tarifar lunar sau castigul mediu pe o luna. In momentul de fata cand contributiile au trecut la angajat, cum este corect sa retinem 1/10? De exemplu, daca salariul tarifar este 5.300 lei si salariul net este 3.200 lei, retinem 530 lei sau 320 lei?
x