Prelungirea raportului de serviciu dupa varsta de pensionare: Baza legala i emiterea anuala a actului administrativ
Raspuns oferit de Florentina Buzea

autorIntrebare: Un functionar public femeie solicita prelungirea raportului de serviciu dupa implinirea varstei standard de pensionare (62 de ani si 5 luni in luna septembrie 2025), solicitand in baza art. 56 alin. (1) lit. c) si alin. (3) din Legea 53/2003 continuarea activitatii pana la varsta de pensionare. Care este baza legala aprobarii acestei solicitari si daca actul administrativ se emite anual sau de la inceput pentru intreaga perioada? Mentionam ca respectiva este nascuta in 28.04.1963 si are un stagiu de cotizare realizat de 44 de ani.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic
aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalInstitutiiPublice.ro
De ce sa va inregistrati?
- Pentru a avea la dispozitia dvs. zeci de experti 24 / 7 / 365!
- Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 7.500 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, contributii, contabilitate, taxe si impozite, revisal.
- Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata timp de 12 luni va costa acum doar 2.423 lei + TVA
- Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
- Consultanta oferita de specialistii PortalInstitutiiPublice.ro
- NOU! Soft Legislativ Legis PLUS Business. Toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi la pretul de 4.223 lei + TVA
Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Prelungirea raportului de serviciu dupa varsta de pensionare: Baza legala i emiterea anuala a actului administrativ
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 07 sep 2025.
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil.
Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Intrebari similare din categoria Modificare Contract individual de munca
Aug012025
Intrebare: La transferul in interesul serviciului unui salariat contractual, se va intocmi un alt CIM la angajatorul la care se transfera, ori se preia cu contractul existent si se modifica doar punctele aferente din CIM?
Mar092025
Intrebare: O institutie publica a organizat un examen de promovare in grad profesional superior (de la principal la superior) pentru un functionar public. Examenul s-a desfasurat in cursul lunii ianuarie si s-a finalizat in data de 23.01.2025. Functionarul public intra in Concediul Medical de sarcina si lahuzie incepand cu 27.01.2025. Institutia emite doua dispozitii de primar astfel : - Dispozitia de ...
Oct102024
Intrebare: Intr-o institutie cu plata integrala de la bugetul de stat si cu specific de cercetare stiintifica, un salariat cu studii superioare solicita schimbarea incadrarii din functia de inspector de specialitate in functia de expert achizitii publice, scop pentru care a atasat cererii si certificat de absolvire a unui program de formare specializata in domeniul achizitiilor publice. Se poate transforma ...
Ian072021
Intrebare: Va rugam sa ne indrumati in urmatoarea problema privind reorganizarea unui serviciu public de gospodarie, intretinere si reparatii pe domeniul public, aflat in subordinea Consiliului local. Serviciul are o structura care nu corespunde nevoilor actuale ale orasului, avand in componenta sa 15 posturi de soferi, 60 de muncitori necalificati,15 personal tesa. Problema este ca avem dificultati in ...
Iul292020
Intrebare: Daca intr-un serviciu public avem un salariat incadrat ca muncitor calificat, putem sa-i modificam functia, cu acordul lui, in functia de administrator pastrand aceeasi treapta profesionala. Mentionam ca in statul de functii postul apare ca muncitor calificat. Cu alte cuvinte, putem sa folosim in acest caz modificarea CIM prin utilizarea temeiului de modificare a felului muncii prevazut de Codul ...
Mai292020
Intrebare: Va rugam sa formulati un punct de vedere referitor la transferul functionarului public:
1. Daca se tine seama de nivelul institutiei la care se face transferul: nivel central, nivel teritorial, nivel local?
2. Daca se are in vedere ca functia sa fie din cadrul unei institutii cu aceleasi subordonare ministeriala?