Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 30 Ianuarie 2023 Un produs marca Rentrop&Straton

Posibilitate externalizare asistenta juridica

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra
Nedelcu Alexandra
Expert Legislatia muncii

Intrebare: OUG 26/2012 prevedere la Art. I:
(1) Autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si regiile autonome care au in structura organizatorica personal propriu de specialitate juridica nu pot achizitiona servicii juridice de consultanta, de asistent si/sau de reprezentare.
(2) In situatii temeinic justificate, in care activitatile juridice de consultanta, de asistenta si/sau de reprezentare, necesare autoritatilor si institutiilor publice prevazute la alin. (1), nu se pot asigura de catre personalul de specialitate juridic angajat n aceste entitati, pot fi achizitionate servicii de aceast natura, n conditiile legii, numai cu aprobarea:
b) consiliilor locale, consiliilor judeene sau Consiliului General al Municipiului Bucureti, dup caz, pentru autoritile si instituiile publice ale administraiei publice locale.
In conditiile in care o institutie publica, de subordonare locala, desi are prevazut in statul de functii postul de consilier juridic, dar acesta este temporar vacant (titularul fiind in concediu pentru crestere copil), poate externaliza serviciile juridice pe perioada cat postul este vacant, fara a mai fi necesara aprobarea consiliului general, avand in vedere ca prevederile OUG fac referire doar la institutiile care au in structura organizatorica personal propriu de specialitate juridica?


Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalInstitutiiPublice.ro

Login utilizator

Creare cont platit Testare gratuita

De ce sa va inregistrati?

  • Pentru a avea la dispozitia dvs. zeci de experti 24 / 7 / 365!
  • Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 5.900 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, contributii, contabilitate, taxe si impozite, revisal.
  • Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 1821.75 lei (TVA inclusa)
  • Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
  • Consultanta oferita de specialistii PortalInstitutiiPublice.ro
  • NOU! Soft Legislativ Legis PLUS Business. Toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi la pretul de 3046.4 lei (TVA inclusa)

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Posibilitate externalizare asistenta juridica

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 ian 2023.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Intrebari similare din categoria Institutii publice

Ian222023

Conflict de interese institutie publica de cultura

de Nedelcu Alexandra valabil la 22 Ian 2023
Intrebare: In cadrul undei institutii publice de cultura (teatru), managerul acesteia a incheiat un contract de munca pe durata determinata, in baza OG nr. 21/2007 cu o persoana care, ulterior incheierii contractului i-a devenit cumnat, prin cstoria managerului cu sora angajatului. La sfarsitul perioadei de valabilitate a contractului, intervine prelungirea acestuia pentru o alta perioad determinat. Va ...
Dec172022

Crestere salariala primarii in anul 2023

de Nedelcu Alexandra valabil la 17 Dec 2022
Intrebare: Avand in vedere art.11 din Legea 153/2017, privind stabilirea salariilor din aparatul propriu al primarului respectiv aprobarea prin HCL, precum si art.13 din aceeasi lege, privind stabilirea indemnizaiilor lunare a primarului si viceprimarului, va rugam sa ne transmiteti daca primaria poate propune cresterea salariala a personalului din aparatul propriu al primarului cu 10%, incepand cu data de ...
Nov092022

Finantarea nerambursabila din fonduri publice alocate de la bugetul local a proiectelor structurilor sportive

de Portal Institutii Publice valabil la 09 Nov 2022
Intrebare: Va rugam sa ne exemplificati modul de finantare a asociatiilor sportive din bugetul local (cadru legal si monografie contabila)
Sep052022

Solicitare informatii de interes public

de Nedelcu Alexandra valabil la 05 Sep 2022
Intrebare: Rog punct de vedere si cadrul legal referitor la speta urmatoare: Un cetatean al comunei solicita copie conform cu originalul dupa contractele de achizitie incheiate de Primarie pe tot parcursul anului 2021 si 2022. Cum este corect sa procedam in astfel de situatii, fara a incalca prevederile legale?
Mar042022

Transferul dreptului de proprietate de la Primarie la Ocolul Silvic

de Justinian Cucu valabil la 04 Mar 2022
Intrebare: Va rog procedura juridico-fiscala in urmatoarea speta: primaria a achizitionat utilaje forestiere, auto, diverse, etc. din fonduri proprii, in urma desfasurarii activitatii economice - (exploatare fond forestier). Ulterior activitatea integrala s-a predat la Ocolul Silvic - RA .Cum se poate efectua transferul acestor active catre Ocolul Silvic - Reagia Autonoma, respectiv transferul dreptului de ...
Ian102022

Primarie. Productie proprie de struguri. Monografie contabila

de Portal Institutii Publice valabil la 10 Ian 2022
Intrebare: In ce conditii legale o primarie poate sa desfasoare o activitate privind productia de struguri? Primaria doreste sa achizitioneze puieti de vie, sa-i planteze pe terenul proprietate primariei si apoi sa vanda recolta. Trebuie infiintata o societate sau se poate sa se infiinteze un compartiment in cadrul primariei? Un cadru legislativ va rog si o monografie contabila.
x