Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 16 Aprilie 2021 Un produs marca Rentrop&Straton

Noutati privind modalitatea de gestionare a functiei publice si a functionarilor publici!

Raspuns oferit de Portal Institutii Publice
Portal Institutii Publice
contabil



In sedinta saptamanala din data de 27 iulie 2016, executivul a adoptat Hotararea Guvernului privind aprobarea Strategiei pentru dezvoltarea functiei publice!
 
Scopul declarat al acestui document de politica publica este de a pune bazele unei politici de resurse umane coerente a Guvernului, astfel incat in viitor administratia romaneasca sa aiba angajati profesionisti, care activeaza intr-un cadru stabil, transparent si predictibil, responsabili pentru rezultatele obtinute si capabili sa elaboreze si implementeze politici publice eficiente, ce vor sustine dezvoltarea durabila a Romaniei.

Aprobarea acestei Strategii a aparut necesara pentru a stabili un cadru unitar de reglementare care sa fie aplicabil pentru fiecare dintre cele 3 mari categorii de angajati publici (functionari publici, personal contractual, demnitari) si sub-categoriile acestora, eliminand astfel reglementarile multiple si diferite, fara numitor comun, existente si aplicabile la aceasta data.
 
In acest context, facem mentiunea ca Strategia aprobata vizeaza:
 
a) clarificarea functiilor din administratie si stabilirea unui set de principii aplicabile tuturor in ceea ce priveste recrutarea, exercitarea si evaluarea activitatii in administratie;
b) crearea unui Sistem Electronic National de Evidenta a Ocuparii in Administratia Publica, administrat de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici si utilizat in timp real de toate autoritatile si institutiile publice;
c) infiintarea unei structuri de tip ”caine de paza” (watchdog), cu rol in elaborarea, monitorizarea si evaluarea tuturor politicilor de resurse umane din sectorul public.
 
Implementarea setului de masuri propuse va fi sustinuta de crearea unui sistem de evaluare a initiativelor de reorganizare institutionala inclusiv din perspectiva coerentei, predictibilitatii, sustenabilitatii si conformitatii cu obiectivele asumate la nivel national (ANFP si structura de tip „watchdog”) si a unui mecanism de avertizare timpurie cu privire la potentialul impact negativ al initiativelor legislative sau administrative asupra profesionalismului, stabilitatii, transparentei si predictibilitatii in sistemul public, precum si cu privire la caracterul arbitrar si lipsa de fundamentare a acestui tip de initiative (ANFP si structura de tip „watchdog”).
 
Totodata, acest document de reforma isi propune eliminarea dispozitiilor legale generatoare de exceptii de la regulile generale si de la aplicarea oricaruia dintre cele 4 principii generale si crearea unei legaturi legitime intre nivelul politic si administrativ, care sa consolideze responsabilitatea persoanelor aflate in functii de conducere si a decidentilor politici in ceea ce priveste deciziile politice si cele de politici publice.
 
Punctual, in ceea ce priveste functia publica, Strategia in domeniu valabila pentru perioada 2016- 2020 isi propune conturarea si formarea unui corp al functionarilor publici care sa raspunda  exigentelor societatii de astazi, sens in care:

- vor fi introduse cadre de competenta/standarde ocupationale actualizate, pentru toate categoriile de functii, care sa stea la baza proceselor de recrutare, evaluare si formare;
- vor fi adoptate masuri pentru corectarea dezechilibrelor din sistem si „deschiderea” sistemului (modificarea structurii sistemului, corelarea vechimilor, actualizarea conditiilor de ocupare, eliminarea unor bariere tematice, etc.) si o prezenta mult mai activa pe piata fortei de munca a statului ca si angajator;
- se va realiza o evaluare si testare a fezabilitatii introducerii concursului national ca unica baza de intrare in corpul functionarilor publici, punand accent pe dezvoltarea unor noi proceduri de recrutare si selectie pentru functiile publice, partial informatizate, adaptate scopului si nivelului functiei si orientate spre validarea de aspecte relevante din punct de vedere calitativ cu privire la competentele persoanelor interesate;
- se va realiza consiliere si orientare profesionala specializata pentru dezvoltarea unei cariere in administratia si/sau functia publica, concomitent cu dezvoltarea unor noi mecanisme de planificare a activitatilor, evaluare a performantelor profesionale individuale si promovare, capabile sa reflecte si sa sustina recunoasterea contributiilor individuale la atingerea obiectivelor institutionale.
 
Pentru atragerea si mentinerea in sistemul public a acelor persoane care raspund exigentelor serviciului public pe care il ofera, Strategia pentru dezvoltarea functiei publice va fi sustinuta de masuri de politica salariala care vor permite redefinirea sistemului astazi conturat in cuprinsul Legii nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, si revizuirea acestuia in mod transparent.
 
Facem mentiunea ca, acest document de politica publica va produce efecte juridice de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
29 Iul 2016

x