Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 13 Mai 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Desemnare persoana CFFP institutie subordonata primariei

Raspuns oferit de Portal Institutii Publice
Portal Institutii Publice
contabil

Intrebare: Noi suntem o institutie publica de stat subordonata primariei, as dori sa va intreb daca persoana care exercita CFPP  are nevoie si de acordul primarului sau este de ajuns doar decizia conducatorului institutiei, aceasta decizie trebuie aprobata de primar.


Raspuns: Modalitatea si conditiile de exercitare a controlului intern/managerial, inclusiv controlul financiar preventiv la entitatile publice sunt reglementate in cuprinsul OG 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii finantelor publice 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Codul specific al controlorului financiar preventiv, Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobat prin Ordinul 522/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, Manualul privind exercitarea controlului financiar preventiv si Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest sens, potrivit prevederilor pct.2 din cadrul literei A – Dispozitii generale – Anexa 1 din Ordinul 522/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, printre entitatile publice la care, potrivit legii, se organizeaza controlul financiar preventiv sunt mentionate si institutiile publice apartinand administratiei publice centrale si locale si institutiile publice din subordinea acestora.
Totodata, potrivit prevederilor art.2 lit.t) din OG 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana desemnata cu exercitarea controlului financiar preventiv propriu este persoana din cadrul compartimentelor de specialitate, numita de conducatorul entitatii publice pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu sau persoana care indeplineste aceasta atributie pe baza de contract, in conditiile legii.
De asemenea, potrivit prevederilor art.9 alin. (1) si (5) din actul normativ mentionat anterior, entitatile publice, prin conducatorii acestora, au obligatia de a organiza controlul financiar preventiv propriu si evidenta angajamentelor in cadrul compartimentului contabil. Actul de numire va cuprinde si limitele de competenta in exercitarea controlului financiar preventiv propriu. Un aspect important il reprezinta faptul ca, persoanele desemnate sa efectueze aceasta activitate trebuie sa fie altele decat cele care initiaza operatiunea supusa vizei. Totodata, potrivit prevederilor art. 11 din OG 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare persoana care exercita controlul financiar preventiv propriu nu trebuie sa fie implicata, prin sarcinile de serviciu, in efectuarea operatiunii supuse controlului financiar preventiv propriu.
Alin.(6) al art. 9 stabileste ca, numirea, suspendarea, destituirea sau schimbarea personalului care desfasoara activitati de control financiar preventiv propriu se face de catre conducatorul entitatii publice, cu acordul entitatii publice superioare, iar in cazul entitatilor publice in care se exercita functia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, al bugetului asigurarilor sociale de stat sau al bugetului oricarui fond special, cu acordul Ministerului Finantelor Publice.
In concluzie, in lumina acestor prevederi legale apreciem ca, organizarea controlului preventiv intern intra in competenta conducatorului institutiei publice subordonate Primariei, numirea, suspendarea, destituirea sau schimbarea personalului care desfasoara activitati de control financiar preventiv propriu facandu-se de catre conducatorul entitatii publice, cu acordul entitatii publice superioare, in speta cu acordul Primarului.
valabil la 29 Oct 2013

Intrebari similare din categoria Institutii publice

Mar292025

Neadoptarea Contului anual de executie

de Florentina Buzea valabil la 29 Mar 2025
Intrebare: Ce demersuri avem de facut, ca primarie de comuna, in situatia in care Hotararea Consiliului Local privind Contul anual de Executie, asa cum este prevatut in Legea 273/2006, privind finantele publice locale, art. 57, alin. (1) si (4), nu a fost adoptata?
Dec072024

Monografie contabila proiect cu fonduri europene PNRR

de Florentina Buzea valabil la 07 Dec 2024
Intrebare: Monografie contabila proiect cu fonduri europene PNRR. Venituri si cheltuieli.
Sep252024

Plati aferente investitiilor in limita creditelor bugetare disponibile

de Florentina Buzea valabil la 25 Sep 2024
Intrebare: Suntem institutie publica din domeniul sanitar. Am avut in delurare licitatie privind aparatura medicala. Contractul de achizitie publica s-a incheiat in data de 6.09.2024. Pana la data de 6 septembrie nu am avut nici o plata pe investitii, aceasta fiind prima plata ca urmare incheierii licitatiei. In conditiile in care la acest moment este in vigoare OUG 107/2024 din 4 septembrie 2024, se mai ...
Iul152024

Ro e-factura in relatiile cu institutiile publice, operatorii economici si asociatiile de proprietari

de Florentina Buzea valabil la 15 Iul 2024
Intrebare: Suntem o institutie publica finantata integral din venituri proprii. Institutia noastra are incheiate contracte/conventii privind paza, inchirierea de spatii in interiorul cladirilor si terenuri cu operatori economici, asociatii de proprietari, autoritati contractante, respectiv: primarii, unitati de cult, unitati militare, jandarmerii etc. Institutia noastra este inscrisa in Registrul RO ...
Ian292024

Venituri din salarii si dividende realizate de o persoana incadrata in grad de handicap accentuat

de Rodica Mantescu valabil la 29 Ian 2024
Intrebare: O persoana cu certificat de handicap accentuat este angajat la o institutie publica. Este asociat la o societate cu raspundere limitata de unde obtine dividende (venituri din investitii) peste plafonul de 6 salarii minime. Nu are calitatea de functionar public si nu se afla in conflict de interes. 1. Persoana in cauza este scutita de la plata impozitului pe venituri din salarii si CASS la ...
Ian182024

Conditionalitati serviciu public. Numr posturi

de Nedelcu Alexandra valabil la 18 Ian 2024
Intrebare: La infiintarea unui serviciu public de gospodarie comunala in subordinea consiliului local infiintat in vederea asigurarii intretinerii domeniului public si privat comunei se au in vedere prevederile art. XXIX alin. (1) din Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustemabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung, respectiv: (1) Incepand cu data de 1 iulie 2024 ...
x